نصب پست های برق جدید Gis مقاوم با گرد و غبار در خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه گرد و خاک هزینه‌های سنگینی بر تجهیزات برق وارد می‌کند، اظهار کرد: برای مقابله با این پدیده مخرب، تجهیزات مدرنی سفارش و خریداری شده که برخی از آن‌ها مانند مقره شو‌ها که قابلیت شستشوی خطوط در حالت گرم و سرد را دارند تنها در خوزستان موجود است و به لحاظ گستردگی و مستمر بودن شستشو‌ها بعد از هر گرد و خاک یک کار استثنایی در سطح دنیا در حال انجام است.
به گزارش تاسیسات نیوز؛ محمود دشت بزرگ در حاشیه شستشوی پست‌های برق شهر اهواز، بیان کرد: به دنبال گرد و خاک چند روز گذشته در شهر اهواز، شستشوی پست‌های برق در این شهر مجددا شروع شده و پست ۱۳۲ کیلو ولت آزاد اهواز بدون خاموشی با آب مقطر شستشو شده است.
وی با بیان اینکه عملیات شستشوی پست‌های ۲۳۰ کیلو ولت اهواز ۳ و اهواز جنوبی نیز در هفته پیش رو آغاز می‌شود؛ تصریح کرد: کار شستشوی پست‌های برق در دیگر شهرستان‌هایی که گرد و خاک بوده نیز آغاز شده و شستشوی دو پست مهم در آبادان و اروند به پایان رسیده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: در طی چند سال اخیر به واسطه گرد و خاک‌هایی که بعضا شدت آن‌ها بسیار بالا بوده است شستشوی مداوم تجهیزات برق برای جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، در دستور کار قرار گرفته و در حال تکرار شدن است.
دشت بزرگ با بیان اینکه گرد و خاک هزینه‌های سنگینی بر تجهیزات برق وارد می‌کند، اظهار کرد: برای مقابله با این پدیده مخرب، تجهیزات مدرنی سفارش و خریداری شده که برخی از آن‌ها مانند مقره شو‌ها که قابلیت شستشوی خطوط در حالت گرم و سرد را دارند تنها در خوزستان موجود است و به لحاظ گستردگی و مستمر بودن شستشو‌ها بعد از هر گرد و خاک یک کار استثنایی در سطح دنیا در حال انجام است.
وی گفت: علاوه بر اقدامات گفته شده برای پایداری شبکه برق در شرایط گرد و خاک، تعویض مقره‌ها و پوشش عایقی پست‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است و نسل جدید پست‌هایی که احداث می‌شود به صورت Gis بوده که در برابر شرایط متفاوت جوی و گرد و خاک مقاوم است.
منبع برق نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;