نرم افزاری برای برآورد راندمان ساختمان

نرم افزار برآورد راندمان ساختمان.

به گزارش تاسیسات نیوز: مجموعه ای از تکنیک های کالیبراسیون خودکار برای مدل های نرم افزار راندمان انرژی ساختمان تجاری و مسکونی به منظور مطابقت با داده های اندازه گیری شده هم اینک به عنوان یک قانون منبع باز در دسترس عموم قرار دارد. کد Autotune که توسط دپارتمان انرژی آزمایشگاه ملی اوک ریج ابداع شده در GitHub موجود است.

جوشا نوو ارزیاب اصلی ORNL با همکاری تیمی از محققان نرم افزار کالیبراسیون خودکار را ابداع کردند که مقدار زمان و تخصص لازم برای بهینه سازی پارامترهای ساختمان از نظر هزینه و صرفه جویی انرژی را کاهش می دهد.

با تولید ارزان مدل های انرژی ساختمان کالیبره شده، Autotune اجازه تحقق مقرون به صرفه ممیزی از راه دور، بازسازی مناسب و سایر کاربردهای شبیه سازی برای ساختمان های کوچک (زیر 50000 فوت مربع) را نیز می دهد.

یک محقق مرکز تحقیق و ارزیابی فناوری های ساختمان در ORNL می گوید: «روش از تکنیک های بهینه سازی چندپارامتری همراه با عوامل هوش مصنوعی واکاوی داده ها برای اصلاح خودکار ورودی های نرم افزار استفاده می کند در نتیجه خروجی شبیه سازی با داده های اندازه گیری شده مطابقت دارد.

به منظور ارایه این نرم افزار، تیم از منابع محاسباتی عظیم شامل ابررایانه تیتان ORNL و سیستم نوتیلوس موسسه ملی علوم محاسباتی برای انجام میلیون ها شبیه سازی EnergyPlus برای یک سری از انواع ساحختمان های استاندارد با صدها ترابایت داده تولیدشده استفاده کرد. تیتان در ساختمان محاسباتی اصلی ORNL – دفتر DOE مرکز کاربر علوم – واقع شده است.

با واکاوی این داده ها و امتحان الگوریتم های کالیبراسیون مختلف بسیار، محققان توانستند تکنیک ها و محاسبات بسیاری را شناسایی کنند که می تواند به سرعت یک ساختمان را با مطابقت با داده ها کامل کند. در تیتان، تیم توانسته است شبیه سازی های انرژی سالانه برای بیش از نیم میلیون ساختمان را اجرا کرده و با استفاده از حدود یک سوم از 300000 هسته CPU موازی، 45 ترابایت خروجی شبیه سازی در کمتر از یک ساعت بنویسد.

کد ساخته شده شامل این موارد می شود: 1) یک backend که کالیبراسیون تکاملی را انجام می دهد؛ 2) یک خدمات وب که اجازه رونویسی برای کالیبراسیون تعداد زیادی ساختمان را می دهد و 3) یک وب سایت پشتیبانی که به کاربران اجازه تعامل با نرم افزار را می دهد.
منبع: phys.org

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;