نجات شهروندان از میان آتش و دود

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان مصطفی خمینی دو شهروند را مصدوم و خسارت مالی بر جای گذاشت.


پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این آتش سوزی، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۳ و ۴ به همراه خودرو های نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل دستگاه تنفسی و خودروی تشک نجات با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت ۰۵:۵۰ صبح روز دهم فروردین، به خیابان مصطفی خمینی، کوچه افشار رهسپار شدند.


علیرضا جبارزاده معاون منطقه ۵ عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: در محل حادثه، یک ساختمان ۴ طبقه هفت واحدی با کاربری مسکونی دیده می شد که طبقه اول به صورت تک واحدی به مساحت ۱۱۰ مترمربع کاملا شعله ور شده و دود و شعله های آتش به سرعت در حال سرایت به طبقات و واحدهای بالا بود.


وی افزود:بنابر اظهار شاهدان دو نفر از ساکنین در میان دود و آتش گرفتار شده بودند که آتش نشانان به سرعت به دو تیم تقسیم شدند که گروه اول به مهار و خاموش کردن آتش سوزی با استفاده از نردبان و از طریق راه پله ها مشغول شدند و همزمان گروه دوم به جستجوی محبوس شدگان پرداختند.


جبارزاده خاطر نشان کرد:در همان لحظات اولیه یک پیرمرد ۶۵ ساله و یک پسر بچه ۴ ساله که دچار دود گرفتگی و سوختگی از ناحیه دست و پا شده بودند تحویل عوامل اورژانس شدند.


وی با اشاره به نجات چهار نفر از ساکنین از میان طبقات افزود: نجات یافتگان از میان دود و حرارت خارج و به محل امن منتقل و سپس تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شدند.


گفتنی است؛ آتش نشانان به سرعت و در کمترین زمان ممکن آتش سوزی را خاموش کردند و پس از ایمن سازی کامل، محل را تحویل عوامل انتظامی و مالکنین دادند که علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی میباشد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;