نجات ساکنان یک ساختمان از قاتل خاموش

به گزارش تاسیسات نیوز، انتشار گاز خطرناک مونواکسید کربن(CO) در مجتمع مسکونی، موجب مسمومیت شدید 8 نفر از ساکنان شد.

 

به نقل از پایگاه خبری 125، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر انتشار گاز مونواکسید کربن در یک مجتمع مسکونی، بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، نیروهای عملیاتی ایستگاه 106 را ساعت 7:16 صبح امروز به خیابان نیاوران، خیابان جمال آباد، میدان خبیر اعزام کرد.

 

امید مولایی فرمانده آتش نشانان اعزام شده به محل حادثه، در این باره گفت: در یک مجتمع مسکونی پنج طبقه دارای 26 واحد مسکونی، گاز مونواکسید کربن از قسمت موتورخانه انتشار یافته و به واحدهای مسکونی سرایت کرده بود که بر اثر این حادثه، تعدادی از اهالی مجتمع مسکونی دچار گاز گرفتگی شده بودند.

 

وی افزود: دو نفر از ساکنان پیش از رسیدن نیروهای عملیاتی، از سوی امدادگران اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده بودند که آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، جریان گاز موتور خانه را قطع کرده و موتور خانه را غیر فعال کردند و درب و پنجره های داخل مجتمع مسکونی را گشودند.

 

این فرمانده آتش نشانی ادامه داد: نیروهای عملیاتی به منظور جستجو، وارد راهروها و واحدهای مجتمع مسکونی شدند و پس از بررسی، شش نفر مرد و زن که داخل مجتمع مسکونی گرفتار شده و دچار مسمومیت شده بودند را از محل حادثه خارج کرده و برای اقدامات بعدی تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند.

 

مولایی خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل، تذکرات ایمنی را به نماینده مجتمع مسکونی ارائه دادند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;