نجات از مرگ به کمک هشدار دهنده گاز مونوکسید کربن

 

دستگاه هشدار دهنده گاز co برای هر واحد مسکونی الزامی است!

به گزارش تاسیسات نیوز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری 125، بنا به اظهار مرد خانواده، این حادثه بین ساعات 21 و 22 شب هنگام در منزلش واقع در شهرک محلاتی، خیابان شهید گیلكی جنوبی اتفاق افتادکه علاوه بر او، چهار از اعضای خانواده اش نیز بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن دچار سرگیجه و تهوع شدند.
این مرد که در قسمت هال این منزل بود به علت نشت گاز سمی منوکسیدکربن دچارمسمومیت شدید شد به طوری که هر گونه حرکتی از وی سلب شد وقادر به برخاستن از جای خود نبود.
آلودگی فضای منزل از گاز منوکسیدکربن باعث شد دستگاه هشدار دهنده گاز منوکسید کربن که بر روی دیوار خانه نصب بود فعال شود و آژیر اعلام خطر آن ناگهان به صدا درآید.
چهار نفر از اعضای دیگر خانواده که در اتاق خواب بوده وکمتر در معرض گازگرفتگی قرار گرفته و فقط دچار سرگیجه و تهوع شده بودند با شنیدن صدای آژیر دستگاه هشدار دهنده، سراسیمه از اتاق خود خارج و متوجه نشت گاز CO شدند.
آنان بلافاصله به کمک پدر خود رفته و با باز کردن در و پنجره ها نسبت به تخلیه گاز منوکسید کربن اقدام کردند.
آتش نشانان پس از بررسی محل، منبع تولید گاز co در محیط را شومینه موجود در هال و پذیرایی این منزل تشخیص دادند.
شایان ذکراست چندی پیش سازمان آتش نشانی تهران درآستانه فرا رسیدن فصل سرما به برخی از شهروندان در سطح شهر تهران تعدادی دستگاه هشدار دهنده گاز منوکسید کربن اهدا ودر منزل آنان نصب کرد که این دستگاه نیز از آن جمله بود و باعث نجات اعضای خانواده از این حادثه گازگرفتگی شد.
وقوع این حادثه نشان می دهد که وجود این گونه هشدار دهنده ها در تمامی خانه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده وامری حیاتی است.
این هشدار دهنده ها و آشکار کننده های گازمنوکسیدکربن درصورت افزایش خطرناک غلظت این گازسمی و کشنده در فضای خانه و دیگر اماکن با به صدا درآمدن آژیر، ساکنان را از خطر گازگرفتگی آگاه می سازند.
هرساله با فرارسیدن فصل سرما واستفاده از وسایل گرما زا، حوادث ناشی از انتشارگاز منوکسید کربن از دودکش ها و نیز انواع وسایل گرمازا از جمله بخاری، آبگرمکن و شومینه افزایش می یابد که متاسفانه برخی از این حوادث منجر به مرگ و یا مسمومیت شدید شهروندان می شود.

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;