نانو به کمک جمع آوری زباله می آید

با انعقاد قراردادی میان دو شرکت توسعه‌دهنده باتری نانویی و تولیدکننده خودروهای سنگین الکتریکی، قرار است از باتری‌های حاوی گرافن در ناوگان جمع‌آوری زباله در اروپا و آمریکای شمالی استفاده شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies) و شرکت مارتینرا اینترنشنال (Martinrea International) در حال همکاری برای تجهیز خودروهای جمع‌آوری زباله به فناوری ابرباتری اسکلتون تکنولوژیز هستند تا از آن‌ها در پاریس و نیویورک استفاده شود.
مارتینرا اینترنشنال فناوری‌های مربوط به خودروهای الکتریکی را برای خودروهای سنگین تجاری از طریق شرکت تابعه خود Effenco توسعه داده است. هدف از این توافق‌ با شرکت اسکلتون تکنولوژیز مستقر در استونی، برقی کردن ناوگان جمع آوری زباله در اروپا و آمریکای شمالی است که از شهر نیویورک و پاریس شروع می‌شود و در قدم بعد، این فناوری در سراسر جهان در دسترس قرار می‌گیرد.
ابرباتری یک فناوری نوآورانه است که ویژگی‌های ابرخازن‌ها و باتری‌ها را ترکیب می‌کند. این باتری نانویی حاوی گرافن، برای پاسخگویی به نیازهای چندین بخش توسعه یافته است و در حال حاضر در خودروهای الکتریکی هیبریدی و سلول سوختی، اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و زیرساخت‌های شارژ استفاده و/یا آزمایش می‌شود.
این ابرباتری توسط شرکت اسکلتون تکنولوژیز و با همکاری موسسه فناوری کارلسروهه (KIT) ساخته شده است و جایگزینی برای باتری‌های لیتیوم یونی است. این محصول با کمک گرافن ساخته ‌شده و تا کنون در وسایل نقلیه برقی مانند اتوبوس و کامیون آزمایش شده است. این محصول چندین مزیت را با هم ترکیب می‌کند که آن را برای راه‌حل‌های الکتریکی‌سازی برای وسایل نقلیه سنگین مناسب می‌کند.
مواد منحنی گرافن ثبت اختراع شده اسکلتون تکنولوژیز در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یون استاندارد، امکان شارژ ۱۰۰ برابر سریع‌تر را فراهم می‌کند. این باتری نانویی در کمتر از یک دقیقه شارژ می‌شود، بنابراین به زمان شارژ بسیار کمتری در روز نیاز دارد، در حالی که باتری لیتیوم یونی به ۶.۵ ساعت برای شارژ نیاز دارد. بنابراین زمان بیشتری را می‌توان برای استخراج و کمتر برای شارژ کردن صرف کرد. SuperBattery دارای ۵۰۰۰۰ چرخه عمر است و عاری از کبالت، مس، نیکل و گرافیت است. همچنین بسیار ایمن‌تر از باتری لیتیوم یونی است تولید انبوه این محصول قرار است در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;