میزان پیشرفت طرح‌های حفاری صنعت نفت

به گزارش تاسیسات نیوز،مهران مکوندی، معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران گفت: از اين تعداد طرح، يک طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي در استان بوشهر و طرح ديگر در بخش خشکي ميدان گازي کيش در استان هرمزگان، يک طرح در ميدان نفتي آذر در استان ايلام و سه طرح‌ توسعه‌اي ميدان‌هاي نفتي غرب کارون در استان خوزستان است.


وي ارزش اين طرح ها را افزون بر 2 ميليارد و 180 ميليون دلار عنوان کرد و افزود: اين طرحها در حوزه‌هاي عملياتي شرکت‌هاي نفت و گاز پارس، مهندسي و توسعه نفت (متن)، نفت و گاز اروندان و شرکت مهندسي و توسعه سروک آذر قرار دارد.


مکوندي اظهار کرد: شرکت ملي حفاري ايران در فاز 14 ميدان گازي پارس جنوبي حفاري و تکميل 22 حلقه چاه را روي دو سکوي A و C در دست اجرا دارد که هم اکنون با پيشرفت فيزيکي 84,1 درصد شاهد تکميل 15 حلقه چاه هستيم.


مکوندي اظهار کرد: طرح حفاري هفت حلقه چاه در ميدان نفتي آذر نيز با پيشرفت 93,46 درصد و طرح حفاري و تکميل سه حلقه چاه جديد و تعمير و تکميل 10 حلقه چاه در ميدان دارخوين نيز با پيشرفت 82.87 درصد و 13 حلقه چاه در ميدان گازي کيش با پيشرفت 94.78 درصد در دست اجرا قرار دارد.


معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران در طرح هاي حفاري همچنين به طرح حفاري 40 حلقه چاه در ميدان نفتي آزادگان جنوبي اشاره کرد و گفت: اين طرح با 99,70 درصد پيشرفت رو به اتمام و در حال انجام مراحل تسويه حساب است و اين در حالي است که طرح حفاري 20 حلقه چاه ديگر در اين ميدان با پيشرفت 54.84 درصد مراحل اجرايي را پشت سر مي‌گذارد.


وي با بيان اين‌که تلاش بر اين است تا پايان امسال اين طرح ها خاتمه يابد، افزود: براساس توافق با کارفرماها براي بهره‌برداري به‌موقع از چاه‌هاي حفر شده، با پايان گرفتن عمليات حفاري هر حلقه چاه و تکميل نهايي آن، چاه در اختيار کارفرما قرار مي‌گيرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;