میزان صـــــادرات LPG ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، آمار منابع کشتیرانی نشان داد صادرات LPG ایران که در سپتامبر بارگیری شده یا قرار است بارگیری شود، به ۳۵۶ هزار تن رسید که در مقایسه با رکورد ۵۶۸ هزار تن در ماه میلادی گذشته کاهش داشت.


در ماه‌های اخیر عمده صادراتLPG ایران به مقصد چین بوده و کمک کرده این کشور واردات کمتر از آمریکا را جبران کند. واردکنندگان چینی به دلیل تعرفه‌های بالاتر در جنگ تجاری میان آمریکا و چین، از واردات گاز آمریکایی پرهیز کرده یا آن را به کشورهای دیگر می‌فروشند.


طبق اعلام منابع بازرگانی و نرم‌افزار جریان تجارت «اس‌اند‌پی گلوبال پلاتس»، بخشی از صادرات ایران به مقصد تایلند و احتمالا کره جنوبی بوده است.


برنامه صادرات سپتامبر، حجم صادرات ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون را به ۰۶۴/ ۴ میلیون تن می‌رساند. چین به تلافی تعرفه‌های واشنگتن روی کالاهای چینی، ماه گذشته تعرفه‌هایی روی برخی واردات کالاهای آمریکایی وضع کرد.


کالاهای انرژی شامل پروپان، بوتان، نفتا، سوخت جت و زغال سنگ در دومین لیست کالاهای آمریکایی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار قرار داشتند که از ۲۳ اوت مشمول تعرفه ۲۵ درصدی شدند. دولت آمریکا دوشنبه هفته جاری وضع تعرفه روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۲۴ سپتامبر اعلام کرد.


چین نیز بلافاصله واکنش نشان داد و واردات کالاهای آمریکایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار را هدف تعرفه قرار داد. کاخ سفید تهدید کرده بود در صورت واکنش تلافی‌جویانه چین، فاز سوم تعرفه‌ها را برای ۲۶۷ میلیارد دلار واردات دیگر از چین وضع خواهد کرد.


در حالی که پکن و تهران در جریان سفر دکتر حسن روحانی به چین در ژوئن برای تقویت همکاری استراتژیک توافق کردند، برخی معامله‌گران معتقدند اگر تحریم‌های آمریکا در نوامبر از سر گرفته شود، واردکنندگان چینی ممکن است واردات از ایران را کاهش داده و به‌دنبال تامین از منابع دیگر در خاورمیانه و آفریقا باشند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;