میزان افزایش تولید نفت گاز کشور

مراسم بهره برداری از فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس برگزار شد. با آغاز راه اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس فرآیند تولید نفتا تثبیت می‌شود.


دادور – مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره‌خلیج‌فارس – در مراسم آغاز به کار فاز دوم این پالایشگاه که با حضور معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش و استاندار هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به طراحی اولیه این پالایشگاه که ۳۶۰ هزار بشکه تصفیه میعانات گازی است امروز به تولید ۲۴۰ هزار بشکه نفتا دست یافته ایم.


وی افزود: با آغاز بهره برداری از این فاز، تولید نفت گاز کشور هشت میلیون لیتر افزایش یافت که این هشت میلیون لیتر با استاندارد یورو ۵ است.


علیرضا صادق آبادی – معاون وزیر نفت در امور پالایش ‌و پخش – نیز در مراسم آغاز به کار فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: این پالایشگاه پیشانی پروژه های صنعت پالایش ‌وپخش کشور و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که راه اندازی واحدهای آن تاثیر اقتصادی به سزایی در کشور دارد.


وی افزود: متوسط تولید بنزین کشور در سال گذشته ۶۰ میلیون لیتر بود و امروز به حدود ۷۸ میلیون لیتر می رسد که ستاره خلیج فارس سهم اصلی را در افزایش تولید بنزین کشور دارد.


طبق اعلام شرکت پالایش و پخش، فریدون همتی – استاندار هرمزگان – نیز در مراسم آغاز به کار فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: در زمان تحریم اجازه خرید میعانات گازی پارس جنوبی را به ما نمی دادند و این در حالی است که با یک تصمیم استراتژیک و درست شاهد بلوغ و راه اندازی مرحله به مرحله پالایشگاه ستاره خلیج فارس با همت متخصصان داخلی هستیم که همه این اقدامات در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.


استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تولیدات پالایشگاه ستاره خلیج فارس کشور را از وابستگی به واردات فرآورده‌های نفتی بی نیاز می کند، افزود: خوشبختانه این پالایشگاه دارای فناوری پاک و کمک کننده به رفع آلودگی محیط زیست است و برای اقتصاد ملی ارزش حیاتی و اهمیت فراوانی دارد.


به گفته استاندار هرمزگان، با گزارش وزیر نفت و تاکید رییس جمهور مشکلات مالی این پالایشگاه حل شده و ان‌شاءالله تا پایان سال در سفر رییس جمهور شاهد افتتاح رسمی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس خواهیم بود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;