موفقیت مبحث الزامات ترافیکی ساختمان در گرو مشورت با مهندسان

مجتبی زوربخش گفت: مبحث ۲۳ به نوعی تمامی چارچوب‌هایی که منطبق با وظایف مهندسان ترافیک است را در برمی‌گیرد و به اعتقاد من، این طرح از جامعیت کافی برخوردار است.
به گزارش تاسیسات نیوز، عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اشاره کرد: الزامات ترافیکی ساختمان در حوزه فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان و اهدافی که تصویب شده، بر اساس وظایف قانونی و آیین‌نامه‌های اجرایی الحاقی آن، تدوین شده است. در بسیاری موارد مشاهده می‌شود که ضوابط ترافیکی لحاظ نشده و این عدم رعایت ضوابط باعث می‌شود که ایمنی استفاده‌کنندگان، کسانی که از ساختمان‌ها بهره‌برداری می‌کردند یا معابر بلافصلی که همجوار با این کاربری‌ها بودند، تحت تاثیر قرار بگیرند. پس از لحاظ منشا وجودی، بهره‌مندی از مبحث ۲۳ کاملا ضرورت داشت. این مساله از جمله دغدغه‌های تمامی مهندسان ترافیک عضو گروه تخصصی استان‌ها و شورای مرکزی بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس ادامه داد: در رابطه با نظرسنجی که صورت می‌گیرد؛ باید گفت معمولا اگر قرار باشد موفقیت هر موضوعی را تضمین کنیم، بهتر است که درباره آن مشورت صورت گیرد. این مشورت در رده‌هایی در سطح متخصصان، خبرگان، صاحب‌نظران اتفاق می‌افتد که تاکنون هم این روال طی شده است. اما لازم است که با دیگر متخصصان رشته‌های دیگر و افراد خبره‌ای که به نوعی شاید در حوزه فعالیت‌شان با حوزه تخصصی مهندسان ترافیک درگیر هستند، هم درباره این مبحث نظر بدهند.
دکتر زوربخش تصریح کرد: مبحثی که تا الان تحت عنوان پیش‌نویس مبحث ۲۳ آماده شده، مبحثی است که عدم تداخلش با دیگر گروه‌های تخصصی و البته کنترل‌هایش صورت گرفته و هیچ تداخلی از این جنبه وجود ندارد. اما یک نظریه تکمیلی یا یک نظریه متمم هم از بخش مهندسان ترافیک باید کنار آن قرار بگیرد.
عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با بیان این که قبلا پیش‌نویس مبحث ۲۳ تدوین نشده بود و به دنبال این مبحث نرفته بودیم، اضافه کرد: طبیعتا نیازها در ۶ گروه تخصصی دیگر سرشکن شده بود. اما در حال حاضر که پیش‌نویس و مبحث ۲۳ در گروه تخصصی ترافیک دنبال شده، دقیقا در حوزه تخصصی است و به نوعی تمامی چارچوب‌هایی که منطبق با وظایف مهندسان ترافیک است، در این مبحث لحاظ شده است. معتقدم این روش از جامعیت کافی برخوردار بوده و طبیعی است که هر مبحث نیاز به بروزرسانی و ارائه مطالب جدید دارد که امیدوارم در دوره‌های آتی این اتفاق رخ دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;