خرم: نظام مهندسی تعطیل می شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: متاسفانه یک قانون به کمیسیون عمران مجلس ارایه و اکنون به هیات رئیسه خانه ملت ارجاع داده شده و در این قانون دخالت وزارت راه و شهرسازی و دولت از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد رسیده که این قانون برای تعطیل کردن سازمان نظام مهندسی کافی است.

به گزارش پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، احمد خرم در جلسه شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان، گفت: وزارتخانه مسکن و شهرسازی در حال تعیین مصادیق تعارض منافع است و تا آخر سال احتمالا به اتمام می رسد.

وی با بیان این که قراردادهای همسان مجری ذیصلاح در دستور کار قرار می دهیم و ظرف دو ماه تدوین خواهد شد و در ادامه اظهار کرد: قراردادهای همسان با ناظر با همکاری دفتر حقوقی سازمان و استان ها انجام دادیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خطاب به اعضای شورای انتظامی سازمان گفت: هیچ مقامی حق دخالت در رای شما را ندارد و رای را با استقلال کامل صادر کنید اما مراجع ذیصلاح می توانند نظارت کنند.

وی بیان کرد: ماده پنج قانون، پنج رکن برای نظام مهندسی ساختمان مشخص کرده و با توجه به اینکه ۳۱ استان داریم لذا به نظر بنده ۳۵ رکن دارد.

خرم انتقاد کرد: متاسفانه سازمان نظام مهندسی در جایگاه واقعی خود نیست و دارند از این سازمان سوءاستفاده می کنند و ما را خوار کردند. طبق قانون سازمان نظام مهندسی باید در کمیسیون ها و کمیته های مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون های هیات دولت حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تعارض منافع باید در هیات مدیره مطرح شود و با انتقاد از بخشنامه تعارض منافعی که در سال گذشته ابلاغ شده است، تاکید کرد: بعد از ابلاغ بخشنامه تعارض منافع بازرسین ما مساله دار شده اند و متاسفانه اعضاهای شوراهای انتظامی سازمان نظام مهندسی و نمایندگی های شهرستان ها در حال استعفا دادن هستند و تمام کاشته های نظام مهندسی نابود می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: مجلس باید مدافع حقوق ملت باشد و اکنون جامعه مهندس ساختمان دچار مشکل شده و باید مجلس مشکل اصلاح قانون را حل کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: بخش خصوصی نباید در کشمکش های سیاسی لطمه ببیند و این نهاد مدنی باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.

احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در جمع مدیران ستادی سازمان نظام مهندسی ساختمان شهر کرمان گفت: شخصی با کارها برخورد نکنید.

وی ادامه داد: مدیریت کشور باید فضای ذهنی خود را عوض کند و اعلام کند که حقوق واقعی فلان قشر چند میلیون است اما نمی توانیم این مبلغ را پرداخت کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید برآنکه مدیران و روسا در رابطه با احقاق حقوق کارکنانشان مردانه بایستند، در ادامه خطاب به روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها گفت: طرح طبقه بندی مشاغل در سازمان های نظام مهندسی اجرا کنید، باید این مهم را در اولویت های خود قرار دهید. دنبال بهانه برای افزایش رفاه کارکنانتان باشید.

وی به وضعیت احکام استخدامی اشاره کرد و افزود: مردم بازیچه دست ما نیستند و نباید به راحتی کارکنان را اخراج کنیم و هیچ جای دنیا این اختیار به وزیر و رئیس جمهور و روسا نداده اند که با گرفتن مسند، چندین نیرو را اخراج و چند نیروی جدید جایگزین کنند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد با آن مدیر برخورد شدید صورت می گیرد.

وی افزود: در حال تدوین یک دستورالعمل هستیم تا وضعیت استخدام کارکنان مشخص کنیم و امنیت شغلی افراد را امیدوار می کند.

خرم بر لزوم تعیین چهارچوب در راستای استخدام‌های جدید تاکید کرد و گفت: آئین نامه نگهداری نیروها داشته باشید و آئین نامه تخلفات اداری را تدوین کردیم و این گونه دستورالعمل ها محیط کار را سالم می کند.

وی درباره صحبت‌های دولتی مبنی بر نداشتن منابع مالی اظهار کرد: حدود ۲.۵ میلیون نفر استخدام دولت هستند و اگر دولت صدور شناسنامه فنی به خوبی اجرا کند می تواند فقط از همین محل چندین میلیارد تومان درآمد کسب می کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این که به دلیل ندادن حق عضویت، فرد را از حضور در آن NGO محروم نکنید، عنوان کرد: حدود ۵۰ درصد پرسنل و اعضای سازمان نظام مهندسی فاقد مسکن هستند و با انجام طرح های مشارکتی با نهادها و سازمان های دیگر مشکل مسکن کارکنانتان را حل کنید و در سال حدود ۲۰۰ واحد مسکونی احداث و در اختیار اعضا قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;