موفقیت در آزمایش تحویل گیری توربین ملی

به گزارش تاسیسات نیوز،آزمایش تحویل گیری توربین ملی با عنوان تجاری «IGT25» با موفقیت در یکی از ایستگاههای تقویت فشار گاز کشور به پایان رسید و ایران به طور رسمی به جمع پنج کشور دارای دانش فنی طراحی و ساخت این نوع توربین پیوست.





مدیرعامل گروه شرکتهای توربو کمپرسور نفت (OTC) گفت: با یک میلیون و 160 هزار نفر- ساعت کار، تولید 28 هزار مدرک مهندسی و ثبت 60 اختراع موفق به ثبت حقوق مالکانه توربین ملی شده ایم.






سعید مهتدی با بیان این که پس از دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت توربین ملی، آزمایش عملکرد و تحویل گیری این تجهیز کاربردی صنعت گاز نیز با موفقیت به پایان رسید، افزود: توربین ملی از آبانماه پارسال در یکی از ایستگاههای تقویت فشار گاز کشور در مدار قرار دارد و شرائط سخت زمستان را به خوبی طی کرده است.





وی ادامه داد: این توربین روزانه 32 تا 38 میلیون مترمکعب گاز را در شبکه منتقل کرده است.





مدیرعامل گروه شرکتهای توربو کمپرسور نفت در ادامه با بیان این که تاکنون پنج کشور در جهان دانش فنی طراحی توربین را در اختیار داشتند و با اجرای این پروژه ایران نیز به جمع دارندگان این دانش پیوسته است، گفت: همزمان با طراحی و ساخت، تولید انبوه و تجاری سازی این توربین نیز در دستور کار قرار گرفت.






مهتدی ادامه داد: از بهمن 1393 بیش از 16 دستگاه توربین تولید شده که 12 دستگاه را به مشتریان تحویل داده ایم و تا پایان شهریور امسال چهار دستگاه دیگر نیز عملیاتی و در سرویس قرار می گیرد.





وی در ادامه با اشاره به امضای تفاهمنامه میان شرکت ملی گاز ایران، شرکت زیمنس و گروه شرکتهای توربو کمپرسور نفت گفت: در قالب این تفاهمنامه، فاز مطالعات بازسازی و نوسازی توربو ماشینهای شرکت ملی گاز ایران در دستور کار قرار گرفت و در قالب آن از سوی شرکت زیمنس، طرحی برای جایگزینی یا نوسازی توربوماشینها ارائه خواهد شد.






به گفته مهتدی، افزون بر تفاهمنامه یادشده، تفاهمنامه ای نیز میان شرکت ملی نفت ایران، شرکت زیمنس و گروه شرکتهای توربو کمپرسور نفت امضا شد که در قالب آن فاز مطالعاتی استفاده از تجهیزات خاص برای جلوگیری از افت فشار مخازن در دستور کار قرار می گیرد.




منبع: شانا

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;