کارنامه درخشان خانم‌ها در موفقیت

سعید سعیدی


دنیا به سمت پیشرفت و تکنولوژی در حرکت است. برای اینکه قطار پیشرفت به سرمنزل مقصود برسد، همه باید در به حرکت درآوردن آن سعی کنند.

پیشرفت زن و مرد نمی‌شناسد. در دنیای امروز دیگر خانم خانه‌دار خیلی معنا ندارد. خانم‌ها قطعاً طلایه‌دار این پیشرفت خواهند بود چرا که علاوه بر کار خانه، مسئولیت کار در بیرون از خانه را نیز عهده‌دار شده‌اند و با روحیه‌ای شکست‌ناپذیر همگام و همراه مردان در مسیر پیشرفت در حرکت هستند.

آن‌ها به این درک رسیده‌اند که خانم‌ها می‌توانند در تمام عرصه‌ها هم ورود کنند و صد البته موفق هم باشند. نمونه خانم‌های موفق که کار و نتیجه کارشان صد برابر چشمگیرتر از مردان است، کم نیست. از ورزشکار و خلبان زن بگیر تا خانم‌های موفق در صنعت ساختمان.

فهیمه احمدی دستجردی ثابت کرد که خواستن توانستن است، ثابت کرد که پرواز منحصر به مردان نیست. او نخستین بانوی مهندس پرواز ایران است.

بانو فرشید موسوی نه‌تنها نشان داد معماری ساختمان و سازه یک کار مردانه نیست، بلکه بزرگ‌ترین پروژه‌های معماری در جهان را در کارنامه خود دارد و در دانشگاه هاروارد آمریکا، معماری را نیز تدریس می‌کند.

بانو لیلا عراقیان با طراحی و ساخت بی‌نظیر پل طبیعت در تهران، کاری را انجام داد که بسیاری از معماران مرد قبل از او، فکر چنین ایده‌ای هم به ذهنشان خطور نکرده بود.

پس می‌توان در آینده‌ای نزدیک حضور پررنگ زنان کشورمان در صنعت HVAC را هم شاهد باشیم؛ شاهد حضور سلایق متفاوت‌تر که تا کنون جای آن‌ها در این صنعت خالی احساس می‌شده است.

این در حالی است که زنان در عرصه تاسیسات مکانیکی در کشورهای دیگر مدت‌هاست وارد شده‌اند. هرچند کار سخت و مردانه‌ای به نظر می‌رسد، اما از خلبانی و پرواز در فراز آسمان عجیب‌تر نخواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;