موتورخانه‌های زیبا

طرح‌های جالبی از موتورخانه‌های اجرا شده در خارج از کشور

گاهی تاسیساتی‌ها هم هنرهایی در اجرا به خرج می‌دهند که نشان دهند اجرای تاسیسات مکانیکی هم مانند نقاشی یا بازیگری یک کار هنرمندانه است. البته خود اجرای صحیح صرفنظر از شکل و رنگ کار هنر ستودنی است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، یک موتورخانه با طراحی درست و به‌اندازه و اجرای زیبا و شکیل یک کار بی نظیر و هنرمندانه است. اما گاهی شکل و رنگ در هم می‌آمیزند تا اثری خاص و منحصر به فرد را خلق کنند.
به‌عنوان مثال، یک غذا ممکن است بسیار خوشمزه و خوش‌طعم باشد، اما اگر تزیین و رنگ و لعاب خاصی نداشته باشد، احتمال اینکه اشتهای فرد را ترغیب کند، بسیار ضعیف است. این در حالی است که اگر همان غذا از نظر طعم و مزه کیفیت پایین‌تری داشته باشد، اما با رنگ و لعاب خاصی تزیین شده باشد، قطعاً فرد را ترغیب به سرو می‌کند.
موتورخانه هم از این امر مستثنی نیست. یعنی اگر طراحی زیبا و هنرمندانه‌ای داشته باشد، چشمگیر خواهد بود تا حدی که فردی که کار سرویس و نگهداری از این سیستم را انجام می‌دهد نیز از کار در موتورخانه لذت می‌برد، این در حالی است که سرویس‌کار در یک موتورخانه خشک و بی‌روح شاید خیلی مشتاقانه میل به سرویس موتورخانه نداشته باشد و از سر رفع تکلیف و کار روزمره این کار را انجام دهند.
موتورخانه‌هایی که می‌بینید عموماً با لوله مسی اجرا شده است که متاسفانه به دلیل قیمت بالای آن و عدم توانمندی بسیاری از پیمانکاران و دانش ناکافی کارفرمایان در کشور ما استفاده نمی‌شوند. می‌دانید که لوله‌های مسی دارای ضریب رسوب پایین و عمر طولانی‌تری هستند که در درازمدت یک سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند.
هدف از ارایه این مطلب، ترغیب و تشویق همکاران به اجراهای زیبا و خاص است. تاسیسات نیوز آماده دریافت تصاویر اجراهای زیبا و شکیل همکاران تاسیساتی است تا آنها را با نام خود آنها منتشر کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;