جنگ استارت‌آپ‌ها برای تولید انرژی پاک

هند در حال حاضر ارزان‌ترین انرژی خورشیدی جهان را تولید می‌کند. براساس گزارشی که سال گذشته منتشر شد، نیمی از ده پارک خورشیدی بزرگ در دست ساخت جهان در هند قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، استارت‌آپ هندی ReNew Power امسال بودجه‌ای بیش از یک میلیارد دلار به دست آورد. استارت‌آپی که تنها روی کسب و کار انرژی بادی و خورشیدی کار می‌کند.
همین طور که بودجه ReNew Power بیشتر می‌شود، به این معنی است که هند به دنبال تغییر مصرف انرژی و حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر است.
نیروگاه‌های برق‌آبی هند قابلیت تولید ۱۱۸ گیگاوات برق تجدیدپذیر را دارند و در جهان رتبه پنجم را به دست آورده‌اند. دولت هند می‌خواهند رکورد تولید ۵۰۰ گیگاوات برق را تا سال ۲۰۳۰ ثبت کند.
ReNew، بزرگ‌ترین تولیدکننده مستقل انرژی تجدیدپذیر در هند است که حدود ۵ گیگاوات برق همراه با ۳ گیگاوات از دیگر پروژه‌ها تولید می‌کند.
این شرکت بیش از ۱۰۰ توربین بادی و خورشیدی دارد که حدود یک درصد از کل برق هند را تولید می‌کنند. این شرکت همچنین در انرژی‌های خورشیدی فعالیت می‌کند و در حدود بیش از ۲۰ ایالت این پلت فرم را پیاده کرده است.
سومانت سینها، مدیرعامل ReNew که این شرکت را ۸ سال پیش تأسیس کرد گفت: ما در آغاز گذار انرژی هستیم. او به سی‌سی‌ان گفت: ازلحاظ تاریخی، انرژی هند همیشه برای تولید برق، زغال‌سنگ بوده است. اما الان انرژی‌های تجدیدپذیر روی کار آمده‌اند که حدود ۳۰ یا ۴۰ درصد ارزان‌تر از زغال‌سنگ هستند. همین ارزان بودن باعث شده که تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر شود.
براساس نظرسنجی آژانس بین‌المللی انرژی‌، هند در حال حاضر ارزان‌ترین انرژی خورشیدی جهان را تولید می‌کند. براساس گزارشی که سال گذشته منتشر شد، نیمی از ده پارک خورشیدی بزرگ در دست ساخت جهان در هند قرار دارد.
سینها معتقد است که دولت ناراندا مودی عامل ترویج انتقال به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر بوده است. او گفت: سال ۲۰۱۴، زمانی که مودی برسر کار آمد، ما حدود ۲۰ هزار مگاوات توربین‌های بادی و خورشیدی نصب‌شده داشتیم. آن زمان، او هدف‌گذاری کرد که تا سال ۲۰۲۲ تقریباً ۱۷۵ مگاوات توربین بادی و خورشیدی نصب‌شده باشد که درواقع رقم قابل‌توجهی است.
*جذب سرمایه‌گذاری
در پایان ماه ژوئن، ReNew 300 میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی مانند گلدمن ساکس، موسسه سرمایه‌گذاری ابوظبی و صندوق سرمایه‌گذاری کانادا به دست آورد.
دیگر شرکت‌های هندی که از انرژی‌های پاک استقبال کردند شرکت Greenko Energy Holdings است. بخشی از سرمایه‌گذاران ReNew موافقت کردند که ۴۹۵ میلین دلار در این شرکت مستقر در حیدرآباد سرمایه‌گذاری کنند.
بااین‌حال برای رسیدن به اهداف بلندپراوازانه انرژی‌های تجدیدپذیر، چالش‌هایی وجود دارد. سال گذشته دولت هند، تعرفه ۲۵ درصدی دوساله برای پنل‌های خورشیدی که از چین و مالزی وارد کشور می‌شود، وضع کرد.
ایده این بود که تولید داخلی افزایش پیدا کند، اما ماجرا برعکس شد و انرژی خورشیدی گران‌تر تمام شد. بااینکه پیشرفت‌های خوبی در هند رخ‌داده است، اما سینها معتقد است که رسیدن به هدف ۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ کاری سختی است.
او معتقد است که هند راه طولانی برای از بین بردن زغال‌سنگ در پیش دارد. آژانس بین‌المللی انرژی گفته است تقاضای انرژی هند تا سال ۲۰۴۰ دو برابر خواهد شد، این به این معنی است که همچنان زغال‌سنگ نقش جدی در ترکیب تولید انرژی این کشور ایفا خواهد کرد.
منبع فصل تجارت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;