مهندس داوری در اجلاس جوامع ایمن+تصاویر

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از 125، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران دراجلاس سالانه جوامع ایران سال 1396، مشارکت مردمی را حلقه مفقوده ی جامعه ایمن در راه گسترش فرهنگ ایمنی در کشور دانست.


مهدی داوری طی سخنانی در اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران در سال 1396 ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالگرد حادثه پلاسکو، سالروز شهادت جمعی از آتش نشانان دراین حادثه تلخ را به مردم ایران، شهروندان تهران به ویژه خانواده شهدای پلاسکو را تسلیت گفت.

 

وی دراین اجلاس که درسالن همایش های رازی با حضور وزیر بهداشت، رئیس راهنمایی رانندگی تهران برگزار شد، به ناایمن بودن فضای کارآتش نشانان درسطح شهراشاره کرد و گفت: دردنیا کالایی باارزش تر از جان وجود ندارد وآتش نشانان با جان و دل به مقابله با حوادث می روند و جان خود را که موهبتی الهی است درطبق اخلاص می گذارند آنهم در شرایطی که هیچ استانداردی درساختمانها و محل های حوادث رعایت نشده است.


داوری شغل آتش نشانی را از جنس عشق و ایثار خواند و تاکید کرد: آتش نشانان به رغم خطرات و حوادثی که درکمین آنان است هم چنان ایستاده اند و در راه نجات جان و مال مردم از هیچ کوششی فروگذارنکرده و انجام وظیفه می کنند.




مدیرعامل آتش نشانی تهران یادآورشد: با این که درحادثه پلاسکو تعدادی از بهترین نیروهای آتش نشان جان خود را درراه مبارزه با آتش سوزی از دست داده و به شهادت رسیدند ولی هیچ وقت آتش نشانان ازکارکنار نکشیدند و بازهم هم چنان به بهترین شکل ممکن به وظیفه خود عمل کرده اند.


وی اظهارداشت: درجوامع ایمن، حلقه مفقوده ای وجود دارد که کمتر به آن پرداخته می شود و آنهم مشارکت مردمی است که ما باید با عزم ملی برای گسترش فرهنگ ایمنی گام برداریم.


داوری ادامه داد: این مشارکت با آموزش و یا الزامات قانونی صورت نمی گیرد بلکه همه جوامع باید آگاهانه به موضوع ایمنی توجه و عمل نماید به عنوان مثال اغلب رانندگان از تخلفات رانندگی اطلاع دارند ولی بازهم دیده می شود که مقررات رانندگی رعایت نشده و حتی حوادث متعدد و مرگباری رخ می دهد، در موضوع ایمنی هم همین طور است و به ایمنی کمتر توجه می شود.



مدیرعامل آتش نشانی اضافه کرد: آنقدر ناایمنی درشهر وجود دارد که بعضا نگاه مسئولین هم برای مقابله با حوادث به تجهیزات آتش نشانی تا مرز تخیل هم پیش می رود و انتظار دارند که امکاناتی باید باشد که همه نوع آتش سوزی ها را خاموش کنند مثلا اگربرجی 150 متری درشهر باشد آتش نشانی هم باید نردبان 150 متری داشته باشد درحالی که چنین تجهیزاتی در هیچ کشوری وجود ندارد و هم اکنون بلندترین نردبان ها تا 54 متر است.


وی تاکید کرد: درساختمان ها باید اصول ایمنی رعایت شده و همچنین تجهیزات آتش نشانی مورد لزوم مانند جعبه های آتش نشانی، سیستم های اعلام کننده حریق و اطفای خودکارحریق، راه پله و دیگر موارد درآنها درنظر گرفته شود.



داوری با اعلام این که هم اکنون در ساختمان های جدید ضوابط ایمنی به طورکامل و یا ناقص درآن اعمال شده است، افزود: درحال حاضر یکی از بزرگترین معضلات در شهر تهران، وجود ساختمان های موجود و قدیمی است که تمهیدات ایمنی درآن ها رعایت نشده است.


مدیرعامل آتش نشانی درخاتمه اظهار امیدواری کرد که برگزاری این اجلاس ها واقعا بتواند تاثیر مثبتی در ایمنی جامعه داشته باشد.
درپایان این مراسم لوح تقدیری از طرف دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت به مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران اهدا شد.


درمحل برگزاری اجلاس جوامع ایمن ایران در سالن همایش های رازی به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه پلاسکو، نمایشگاهی برپا شد که مورد بازدید وزیر بهداشت و همچنین مدعوین قرار گرفت.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;