مهندسان به زودی «گزارش آنلاین» به شهرداری خواهند داد

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد گزارشات آنلاین مهندسان به شهرداری در دست بررسی است که به زودی اجرایی خواهد شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، به منظور تسهیل و تسریع امور و جلب رضایتمندی اعضا و مالکین, سامانه آنلاین مدیریت و کنترل نقشه طراحی سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان هفته آینده راه اندازی می شود.
مهران کوهی کمالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با توجه به اینکه تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به اعضا و مالکان را جزو مهمترین وظایف خود می داند، نسبت به ایجاد “سامانه هوشمند مدیریت و کنترل نقشه” اقدام کرده است.
وی افزود: براساس این سامانه، کلیه امور مربوط به نقشه، ارسال به سازمان ، کنترل نقشه ، تائید و ترخیص نقشه تماماً از طریق سامانه و بصورت الکترونیکی انجام می شود.
کوهی کمالی در ادامه فواید اجرای “سامانه هوشمند مدیریت و کنترل نقشه”  را مورد اشاره قرار داد و ظهار داشت: این سامانه در راستای تسهیل ارائه امور است.
وی صرفه جویی در هزینه ها، کاهش مراجعات غیرضرور، -تسریع بیش از ۷۰درصدی در رویه های ثبت، کنترل و ترخیص نقشه نسبت به سیستم دستی، ارتقاء کیفیت فنی نقشه ها، ارتقای کیفیت ظاهری نقشه ها با جلوگیری از مخدوش شدن نقشه ها (لاک گرفتگی، خط خوردگی، تعداد مهر و امضاء ناظر ، طراح و …)، جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور مهندسی را از جمله فواید اجرای “سامانه هوشمند مدیریت و کنترل نقشه” اعلام کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری توضیح داد: کاهش مراجعاتی که پیش از این بابت پیگیری، ترخیص و … نقشه ها، توسط مالک، مسئول یا نماینده دفتر طراحی و طراح پروژه به واحد فنی سازمان صورت می پذیرفت که براین اساس ضمن صرفه جویی در مصرف سوخت، هزینه ایاب و ذهاب و…، موجب جلوگیری از هدر رفت نیروی انسانی شاغل در دفاتر طراحی را نیز فراهم می کند.
ارتقای کیفیت فنی نقشه ها با توجه به اینکه کنترل کنندگان نقشه بدون امکان رویت مالک، ناظر،طراح و دفتر مربوطه، صرفاً نقشه ها را براساس چک لیستهای مربوطه کنترل می کنند، ضمن اینکه جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور مهندسی با عنایت به اینکه تمامی مراحل فرآیند نقشه توسط سامانه قابل رهگیری و پیگیری است.
وی در پایان خبرداد: گزارشات آنلاین مهندسان به شهرداری در دست بررسی است که به زودی اجرایی خواهد شد.
سیستم ارجاع کار گازرسانی راه اندازی شد
خبر دیگر اینکه مهران کوهی کمالی گفت: نرم جدید جامع ارجاع گاز  باهدف ایجاد اعتدال بین مهندسان بازرس به صورت سیستماتیک اخیرا راه اندازی شده است.
این نرم افزار در جهت الکترونیک کردن سیستم گاز رسانی و سامانه ارجاع کار گاز بین مهندسان است، ضمن اینکه در این سامانه کلیه پرونده های گاز ورودی توسط سیستم ارجاع  گاز بین مهندسان توزیع می شود.
 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری در پایان اظهارداشت: فایل راهنمای این نرم افزار در سایت سازمان نظام مهندسی این استان جهت مهندسان قابل دسترس است.
منبع سازمان نظام مهندسی ساختمان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;