مهندسان، سفيران دانش و تخصص

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، مهندس عبدالرضا قاسميان، رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان به مناسبت فرا رسيدن پنجم اسفندماه، روز بزرگداشت خواجه نصيرالدين طوسي، ضمن تبريک روز مهندسي به جامعه مهندسي استان گيلان اين قشر را از اساسي ترين ارکان تحقق توسعه پايدار و دستيابي به حقوق شهروندي دانست و گفت:امروز ما مهندسان، بيش از هر زمان ديگر نيازمند ‏مطالعه شخصيت اين چهره هاي برجسته علمي و تاريخي هستيم که اخلاق‎‎محوري به همراه آموزه هايشان در علوم و فنون عصر خويش، آنان را متمايز و بي بديل ساخته است.


مهندسان به عنوان سرمايه هاي تخصصي کشور، قادرند با بهره مندي از قدرت تحليل، استدلال و تعامل در عرصه‌هاي علمي، جامعه را در رسيدن به توسعه همه جانبه و پايدار ياري کنند.


مهندس عبدالرضا قاسميان، ضمن اشاره به اينکه سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان بيش از 21 هزار عضو در رشته هاي هفتگانه (عمران، معماري، برق، مکانيک، نقشه برداري، شهرسازي و ترافيک) دارد، بر بهره گيري از اين ظرفيت عظيم بومي در استان گيلان تاکيد کرد و افزود: جلب مشارکت مهندسين و متخصصين خلاق و تلاشگر استان و همچنين حمايت از آنان، جزو مهمترين راهکارها براي حفظ حقوق شهروندي و دستيابي به توسعه همه جانبه و پايدار خواهد بود.


وي ضمن اشاره به جايگاه مهم و موثر بزرگترين سازمان مردم نهاد کشور افزود: مهندسي در طول تاريخ، زندگي بشر را تحت تاثير قرار داده است و مهندسين با بکارگيري از دانش مهندسي و فن آوري هاي نوين و اجراي صحيح مقررات ملي و رعايت استانداردها، در جهت ارتقاي کيفي صنعت ساختمان و حفظ سرمايه هاي ملي، کوشيده اند تا در راستاي رشد و اعتلاي جامعه گام بردارند.


رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان تشريح کرد: ايران امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند دانش و انديشه سرشار از ايده مهندسين مي باشد. مهندسين سفيران دانش و تخصص در ميان مردم هستند. لذا لازم است همدل و همزبان با مشارکت و عزم جدي، اهداف کلان اين سازمان را تحقق بخشيده و در حفظ منافع و حقوق بهره برداران گامهاي اساسي بردارند.


قاسميان در پايان به نمايندگي از اعضاي هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، ضمن تبريک اين روز به مهندسين کشور به ويژه جامعه مهندسي استان گيلان، خواستار تعالي و پيشرفت جايگاه مهندسين شد و از درگاه خداوند منان برايشان آرزوي بهروزي و سربلندي نمود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;