مهم/ کمیسیون هم ارزی و تقسیم بندی مدارک(آزمون نظام مهندسی)

به گزارش تاسیسات نیوز، مطابق ماده ۷ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صرفاً مدارک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور صدور پروانه اشتغال به کار مورد تایید می باشد و همچنین مطابق ماده ۶ نظام مهندسی و کنترل ساختمان رشته های عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری رشته های اصلی است.
داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ نخست باید مدارک تحصیلی مقطع تعیین شده برای ثبت نام در حرفه مورد نظر را در رشته متجانس با آن حرفه داشته باشند. هم چنین این دسته از داوطلبان برای نام نویسی در آزمون ورود به حرفه مهندسان ۱۴۰۱ باید مدارک و اطلاعات را برای ثبت نام اینترنتی و تکمیل فرم الکترونیکی ارائه دهند.

برای مشاوره مدارک لازم برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱

آزمون نظام مهندسی نوبت اول و دوم سال ۱۴۰۱ در رشته های هفت گانه عمران، معماری، نقشه برداری، شهرسازی، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی و ترافیک برگزار می شود. داوطلبان متقاضی اخذ پروانه فعالیت حرفه ای مهندسی باید با ارائه مدارک تحصیلی در رشته های تعیین شده (متجانس با حرفه انتخابی) نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند.
ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

 

هم چنین این دسته از داوطلبان در صورت دارا بودن مدارک تحصیلی معین در رشته های مورد نیاز، برای تکمیل فرآیند نام نویسی آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۱ نیاز به برخی مدارک و اطلاعات دارند تا بتوانند نام نویسی خود را در این آزمون انجام دهند. لذا در ادامه این مقاله به منظور آگاه سازی متقاضیان آزمون ورود به حرفه مهندسان ۱۴۰۱، علاوه بر مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سال ۱۴۰۱، مدارک و رشته تحصیلی مجاز به ثبت نام در هر یک از حرفه های آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ را نیز ارائه داده ایم.

مدارک تحصیلی و رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱
همانطور که پیش از این اشاره شد داوطلبان متقاضی ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ باید حداقل مدرک تحصیلی تعیین شده را در رشته متجانس با حرفه مورد نظر را داشته باشند تا بتوانند پس از موفقیت در آزمون، پروانه فعالیت حرفه ای خود را دریافت کنند. این دسته از داوطلبان با توجه با مقطع فارغ التحصیلی باید سنوات (مدت زمان گذشته از فارغ التحصیلی) تعیین شده را دارا باشند. در ادامه مقاطع تحصیلی مجاز و سنوات لازم هر یک از این مقاطع ارائه شده است.
مدارک تحصیلی مجاز و سابقه کار حرفه ای مهندسان
مدرک تحصیلی
سابقه لازم
کارشناسی
۳ سال
کارشناسی ارشد
۲ سال
دکتری
۱ سال
علاوه بر مقطع تحصیلی و سنوات ذکر شده در دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۱، رعایت تجانس رشته تحصیلی و حرفه انتخابی نیز از اهمیت زیادی بهره مند است. چرا که در صورت عدم رعایت تجانس رشته (مطابق مصوبات کمیسیون هم ارزی) قبولی داوطلب لغو خواهد شد.
لذا با استناد به آخرین آیین نامه و مصوبات کمیسیون هم ارزی نظام مهندسی لیست عناوین رشته های مجاز به نام نویسی در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ هر حرفه را به صورت مجزا ارائه داده ایم.
رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته عمران ۱۴۰۱
رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته عمران ۱۴۰۱
عمران
مرتبط با مهندسی عمران – عمران آب
سازه
مرتبط با مهندسی عمران – راهسازی
ساختمان
مرتبط با مهندسی عمران – عمران روستایی
راه و ساختمان
ساختمان سازی ( مهندسی عملی ، فارغ التحصیلان بعد از بهمن ۱۳۵۷ دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی )
سیویل
مرتبط با مهندسی عمران – کاربردی
ساختمان سازی
مرتبط با مهندسی عمران – تکنولوژی عمران
مرتبط با مهندسی عمران – دبیری فنی
مرتبط با مهندسی عمران – ساختمان سازی
مرتبط با مهندسی عمران
معادل لیسانس مهندسی عمران – عمران
مرتبط با مهندسی عمران – خط و ابنیه
مرتبط با مهندسی عمران – عملی
مرتبط با مهندسی عمران – ساختمان و تأسیسات کشاورزی
عمران – ساختمان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;