منشا شکل گیری آب و نفت در کره زمین کشف شد

محققان ژاپنی بعد از سال‌ها تحقیق و بررسی منبع شکل گیری آب و نفت در کره‌زمین را شناسایی کرده و برخی سحابی‌های فضایی را عامل این مساله دانسته‌اند.
به گزارش تاسیسات نیوز، کره زمین به سیاره‌ای مملو از آب شهرت دارد، اما اینکه این مقدار آب چگونه به کره‌زمین منتقل شده از مهم‌ترین ابهامات دانشمندان بوده است. دانشمندان ژاپنی می‌گویند برخی سحابی‌های فضایی که مملو از ابرهای مرطوب هستند در گذر از کنار کره زمین و برخورد با آن موجب انتقال آب و املاحی به این سیاره شده‌اند که بعدها به شکل‌گیری نفت خام در لایه‌های مختلف عمق زمین منجر شده است.
تا پیش از این تصور می‌شد برخورد مکرر سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله دار به زمین موجب انتقال آب و نفت به این سیاره شده است. اما محققان ژاپنی می‌گویند نقش سحابی‌های فضایی در این زمینه پررنگ‌تر است و این سحابی‌ها که برخی از آنها به علت سرمای زیاد یخ زده بوده‌اند، آب زیادی را به کره زمین منتقل کرده‌اند.
برخورد این سحابی‌ها با کره زمین خشک و فاقد رطوبت در نهایت منجر به انتقال مقدار زیادی آب به سیاره خاکی در طول میلیون‌ها سال شد. البته ماهیت آبی که در میلیون‌ها سال قبل از طریق سحابی‌های فضایی به زمین منتقل شده با ماهیت آب امروزی تفاوت زیادی دارد و تغییرات زیادی در ساختار و اتم‌های آن ایجاد شده است.
پژوهشگران ژاپنی با شبیه سازی رایانه‌ای برخورد سحابی‌های مملو از آب و یخ و املاح تشکیل دهنده نفت با کره زمین در مورد صحت فرضیه خود به نتیجه قطعی رسیده و معتقدند از این طریق موادی مانند مونوکسیدکربن و آمونیاک هم به زمین منتقل شده است.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;