معاون وزیر نفت در امور گاز:قیمت گاز همانند سال گذشته محاسبه می شود

 

گاز بهای امسال نیز همانند سال گذشته محاسبه می شود و هیچ تغییری نخواهد کرد.

 

 

 

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر ثابت بودن قیمت گاز در سال جاری افزود: بهای این حامل انرژی، امسال نیز بدون تغییر مانده است و همانند سال قبل محاسبه می شود.

جواد اوجی درباره تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر مصرف گاز طبیعی نیز گفت: بیشترین تاثیر اجرای این قانون در کاهش مصرف گاز، به بخش خانگی مربوط می شود؛ به گونه ای که با کاهش مصرف این بخش، صنایع بیشتری زیرپوشش این حامل انرژی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته (از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها) با کاهش قابل توجه مصرف گاز بخش خانگی، 6 نیروگاه و شمار زیادی واحد صنعتی از گاز طبیعی بهره مند شده اند.

اوجی درباره طرح جامع انرژی نیز با بیان این که این طرج تدوین و ازسوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، اظهار کرد: برپایه طرج جامع انرژی(در صورت تصویب) تا دو سال آینده گازرسانی به روستاهایی انجام می شود که جزء مناطق سردسیر باشند و منبع دیگری برای گرمایش نداشته باشند؛ بنابراین حتی اگر 20 هزار روستای دیگر گازرسانی شود، طرح جامع انرژی آسیب نخواهد دید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره روند گازرسانی روستایی در کشور گفت: تا پایان امسال حدود هزار روستای کشور از گازطبیعی برخوردار خواهند شد.

پایان پیام/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;