مطالبات پیمانکاران پرداخت می شود

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، هیات دولت اعلام کرده است که ظرف 6 ماه آینده مطالبات پیمانکاران پرداخت می شود.


بین وزارتخانه‌ها، وزارت نیرو که به‌تنهایی 30 هزار میلیارد تومان بدهی دارد؛ حدود 23 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.


بر اساس اعلام سخنگوی دولت، در هفته جاری شاهد پرداخت 7500 میلیارد تومان از این 30 هزار میلیارد تومان خواهیم بود که در خصوص سهم هر وزارتخانه از این رقم هنوز صحبتی نشده است، اما آنچه مشخص شده قرار است پرداخت بدهی‌ها با اوراق صکوک، انتشار اوراق خزانه اسلامی و انتشار اوراق مشارکت صورت گیرد.


علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در این خصوص گفت: ما تقاضاهایمان را برای استفاده از اوراق خزانه اسلامی، اوراق مشارکت و اوراق صکوک در سال جاری به دولت داده‌ایم که بخشی از تقاضای ما برای پرداخت بدهی‌های وزارت نیرو به پیمانکاران است.


براساس این گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موافقت اولیه خود را با پرداخت بخشی از بدهی وزارت نیرو با فروش اوراق خزانه اسلامی و اوراق صکوک به هیات دولت اعلام کرده است.


حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در این خصوص گفت: دولت از نظر اقتصادی برای وزارت نیرو تصمیمات مهمی اتخاذ کرده است؛ امیدواریم در سایه این تصمیم‌ها، وزارت نیرو بتواند مقادیر قابل توجهی از بدهی‌های خود را به پیمانکاران طرح‌های عمرانی و همچنین نیروگاه‌های بخش خصوصی که برق تولید کرده و تحویل شبکه داده‌اند، بپردازد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;