مطالبات مهندسان و ضرورت اصلاح تعرفه، اولویت نخست نظام مهندسی

سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران در جلسه شورای روسای سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ها به‌ضرورت اصلاح تعرفه، فراگیری بیمه تأمین اجتماعی مهندسان و همچنین برگزاری مجمع عمومی سالانه پرداخت.
به گزارش تاسیسات نیوز، جلسه شورای رؤسای سازمان‌های نظام‌مهندسی استان‌ها به ریاست احمد خرم رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
در این نشست، احمد خرم رئیس نظام‌مهندسی ساختمان، گزارشی از اقدامات انجام‌شده سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و شورای مرکزی را ارائه کرد و برگزاری مجامع عمومی، تعارض منافع، ارجاع نظارت و طرح اقدام ملی مسکن را از مسائل امروز جامعه مهندسی عنوان نمود.
وی، فعال کردن صندوق مشترک استان‌ها، عملیاتی کردن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، نظارت بر عملکرد استان‌ها، بیمه مهندسان و آموزش را ازجمله محورهای راهبردی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اعلام و اظهار امیدواری کرد تا پایان هفته جاری طی جلسه‌ای که با مهندس محمود زاده، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود، نزدیک به ۱۰ مورد از مسائل و مشکلات موجود سازمان، حل‌وفصل شود.
در ادامه محمدرضا جواهری، رئیس دفتر نظارت بر عملکرد استان‌ها از آغاز دور دوم برگزاری جلسات شورای مرکزی و منطقه‌ای رؤسا خبر داد و گفت: برگزاری موفقیت‌آمیز دوره اول جلسات شورای منطقه‌ای رؤسا و شورای رؤسای نظام‌مهندسی کشور منجر به احصاء ١٠۶ مورد از مشکلات و مسائل موردنظر سازمان‌های نظام‌مهندسی استان‌ها شده است.
وی اظهار داشت: از این تعداد پس از بررسی و تحلیل موارد بااهمیت، ۲۰ مورد در اولویت اول کاری سازمان قرارگرفته که بیش از ۱۰ مورد از آن‌ها توسط کارگروه‌ها و کارشناسان خبره منتخب از شورای مرکزی و سازمان به نتایج نهایی رسیده و توسط ریاست سازمان یا ابلاغ‌شده و یا در حال اقدام نهایی برای ابلاغ به استان‌ها است.
رئیس دفتر نظارت بر عملکرد استان‌ها همچنین توضیحاتی در خصوص فرآیند نظارت بر عملکرد استان‌ها را ارائه نمود.
 رؤسای استان‌های تهران، همدان، خراسان شمالی، لرستان، البرز، قم، زنجان، مازندران، کرمانشاه و آذربایجان غربی نیز صحبت‌های خود را پیرامون موضوعات و مسائل استان‌ها مطرح کردند.
در این نشست، سعید سعیدیان، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، به لزوم اصلاح تعرفه‌های خدمات مهندسی پرداخت و خواستار اصلاح تعرفه‌ها شد.
وی همچنین به لزوم و ضرورت بیمه تأمین اجتماعی مهندسان پرداخت و اظهار امیدواری کرد مهندسان ساختمان نیز بتوانند بر اساس فعالیت خود در پروژه‌های ساختمانی از مزایای بیمه تأمین اجتماعی منتفع شوند.
موضوع برگزاری مجمع عمومی، از دیگر موارد مطرح‌شده توسط رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران در این نشست بود.
 هماهنگى با مدیرکل دفتر توسعه مهندسى وزارتخانه در خصوص اولویت‌بخشی به موضوعاتی همچون: «تعارض منافع»، «مجمع عمومی، ترازنامه و بودجه استان‌ها»، «تعرفه ١۴٠٠»، «شکست کار بین‌رشته‌ای»، «تصمیم‌گیری پیرامون تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن»، «ماده ٢٧»، «اصلاح تفاهم‌نامه طرح اقدام ملى مسکن»، «ابلاغ آئین دادرسی»، «دخالت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی»، «تعیین تکلیف آزمون‌ها و آموزش» و «بحث و بررسى پیرامون تشکیل هیأت عمومی» از نتایج این نشست بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;