مصاحبه با نویسنده کتاب تجهیزات تهویه مطبوع

 

 

به نام خدا

لطفا خود را معرفی و زندگی نامه مختصر حرفه ای خود را بفرمایید.
علی نیک خصال- متولد ۱۳۶۱ کارشناس رشته مکانیک گرایش تهویه مطبوع از دانشگاه تبریز- حدود ۱۱ سال کار در زمینه رشته تهویه مطبوع ، حدود ۸ سال مدیر آموزش مجموعه تهویه نیا- سابقه ی آموزش وچاپ کتاب و جزوات آموزشی و فیلم های آموزشی داخلی برای مجموعه ی تهویه نیا

چه شد که به فکر نوشتن کتاب افتادید؟
حدود ۱۱ سال پیش پس از پایان دروه ی دانشگاهی ایده ی جمع آوری و نوشتن این کتاب به ذهنم رسید و شروع به مطالعه منابع موجود داخلی و کتابها و کاتالوگ های خارجی نمودم.

چه شد که این موضوع را انتخاب کردید؟
به خاطر کمبودی که در زمینه ی کتاب های فنی این رشته مخصوصا جهت مخاطبین دانشگاهی حس می کردم. اصولا کتاب های پایه این رشته که ساده نوشته شده و برای همگان قابل استفاده باشد کم داریم.

نگارش این کتاب چه مدت طول کشید؟
حدود ۷ سال پیش جمع آوری، ترجمه و سپس نگارش کتاب شروع شد. از آنجا که تصاویر بسیار زیادی در این کتاب موجود است، زمان زیادی صرف آماده سازی تصاویر کتاب شد.

ویژگی های خاص این کتاب نسبت به سایر کتب مشابه چیست؟
ساده نویسی و قابل استفاده بودن برای تمامی سطوح این رشته- استفاده بسیار از تصاویر جهت آشنایی بیشتر با تجهیزات- استفاده از اطلاعات انگلیسی در کنار کلمات فارسی جهت تقویت زبان فنی و حجم خلاصه و مفید کتاب

منابع و مراجعی که از آن استفاده کرده اید چند تا است و برخی از آنها را معرفی بفرمایید؟
کتابهای زیادی در داخل چاپ شده که از آنها اطلاعات گرفته ام که در منابع کتاب معرفی شده ، اما حجم بیشتری از مراجع کتاب، مطالب خارجی، سایت ها و کاتالوگ های محصولات خارجی است که آنها نیز در منابع کتاب معرفی شده اند.

آیا از مشاوره و کمک افراد دیگری استفاده کرده اید؟
بصورت مستقیم خیر، اما این کتاب حاصل ۱۱ سال تجاربی است که در کار ازمهندسین و اساتید مختلف آموخته ام.

این کتاب را چه انتشاراتی منتشر کرده است؟و چگونه می توان آن را تهیه کرد؟
انتشارات میر دشتی . اما شاید راحت ترین راه تهیه، کتابفروشی آکادمی کاشانه باشد.

در ابتدای کتاب تبلیغات هم دیده می شود. نقش این شرکت در تهیه این کتاب چه بوده است؟
همانظور که ذکر شده بنده حدود ۸ سال مدیر آموزش این شرکت بوده ام و باعث افتخاراست که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت تخصصی تهویه مطبوع کشور حامی معنوی و مادی در این کتاب بوده است.

آیا کار های دیگری در دست تهیه دارید؟
امیدوارم که اگر عمری باقی باشد. کتاب های تخصصی تر از این کتاب که به عنوان پایه و مرجع آن را جمع اوری نمودم تهیه نمایم.

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.
برای تهیه این کتاب سالهای زیادی و انرژی بسیاری صرف گردیده، امیدوارم برای همکارانم در این زمینه صنعت بخصوص نسل آینده این رشته بتواند مفید باشد. در پایان از تمام مخاطبین و خوانندگان این کتاب درخواست دارم در صورت مشاهده هرگونه اشتباه در نوشتار و متن کتاب اینجانب را از آن مطلع نمایند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;