مصاحبه با جلال صنعت ایران(۱)

چالش ها ، مسایل و مشکلات فرارو صنعتگران و صاحب نظران صنعت عظیم تاسیسات همه آن چیزی است که ما بدنبال آن هستیم و چه زیبا است که به هنگام سخن با این بزرگان، خالصانه و بی ریا و عاری از هر تملق و مجیزی به زبان می آوردند هر چه که باید به زبان آورد.

انچه هم اکنون در پیش شما خوانندگان محترم است گفتگوی اختصاصی تاسیسات نیوز با آقای دکتر عبدالکریم جلالی مدیرعامل شرکت نمانگر ، برگزار کننده ۱۱ دوره نمایشگاه های بین المللی تاسیسات و اولین تحصیل کرده مقطع دکترای مدیریت نمایشگاهی در ایران می باشد.

آیا در برگزاری نمایشگاه مافیا داریم؟

آیا دکتر جلالی خسیس است؟

آیا تاسیساتی ها خسیس هستند؟

آیا انجمن صنعت تاسیسات از درآمد نمایشگاه درصد می گیرد؟

پاسخ تمام این پرسش ها را در این مصاحبه بخوانید…

چند سال قبل مشکل نبود ارز چنان دامن برگزارکنندگان نمایشگاه را گرفته بود که برای تسویه حساب با شرکت نمایشگاه های بین المللی چند روز درگیر بودند چنان که زمان جمع آوری غرفه ها با تاخیر چند ساعته و گاه چند روزه مواجه می شد در این میان اما ، اتومبیل این نمایشگاهی کهنه کار در مقابل دفتر ساختمان مرکزی متوقف و او با بغلی از دلار وارد حسابداری شد . نمایشگاه تاسیسات بدون هیچ تاخیری جمع آوری گردید. سالهاست که تاسیساتی ها با دکتر جلالی خوشند.

 

ابتدا خود را معرفی نمایید؟

عبدالکریم جلالی هستم، مدیرعامل شرکت نمانگر و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه تاسیسات و سیستم های سرمایش و گرمایش ، دارای دکترای مدیریت بازاریابی

چطور شد وارد فضای تاسیسات شدید؟

این نمایشگاه در زمانی توسط شرکتی که بعدها منحل شد به طور تخصصی برگزار می شد. بعد از آن ، تشکل بخش تعاون مجری طرح شد که ظاهرا خوب برگزار نشد به طوری که شرکت کننده ها نمایشگاه را سال بعد تحریم کردند. در آن مقطع من خود شخصا داوطلب شدم و علی رغم اینکه دوستان می گفتند نمایشگاه ی که تحریم شده اصولا برگزار نمی شود بنده اصرار کردم که این صنعت پتانسیل زیادی جهت برگزاری نمایشگاه دارد. سال اول شاید چیزی در حدود یک ساعت با دست اندرکاران در این حوزه ازجمله آقای مهندس طباطبایی دبیر انجمن تاسیسات و چندین شرکت مهم جلسه داشتم و آنها به این نتیجه رسیدند که در نمایشگاه حضوری جدی داشته باشند واکنون نمایشگاه بیش از ۱۱ دوره است که برگزار می شود

آیا می توانیم بگوییم بعداز نمایشگاه های مواد غذایی، نفت و صنعت ساختمان، نمایشگاه تاسیسات چهارمین نمایشگاه بزرگ ایران است؟

بله. دربین نمایشگاه های صنعتی در حال حاضر نمایشگاه ساختمان گسترده ترین سپس نمایشگاه نفت و پس از آن مواد غذایی و در مرحله بعدی نمایشگاه تاسیسات می باشد.  

در طی این سالها نقش انجمن در برگزاری نمایشگاه چقدر بوده است؟

خوشبختانه انجمن تاسیسات دبیر با دانش و فهیمی دارد. رابطه ما با انجمن بسیار دوستانه و با درک مشترک است توانسته ایم با هم روابط بسیار مثبتی داشته باشیم. یعنی انجمن کاری انجام انجام نداده که آسیبی به نمایشگاه برسد و ما نیز همینطور.

اگر رقیبی در نمایشگاه از شما درخواست غرفه کند، به آنها غرفه می دهید؟

برای همه نمایشگاههایی که توسط نمانگر برگزار می شود به نمایشگاه های مشابه که در تهران یا شهرستانها برگزار می شود غرفه ای واگذار نمی کنیم این در تمام دنیا مرسوم است ولی برای نمایشگاه خارجی این کار را انجام می دهیم و با آنها در برگزاری نمایشگاه شراکت داریم.

افق نمایشگاه شما کجاست و چه ایده ای برای بهتر شدن دارید؟

نمایشگاه اول متراژی حدود ۱۵۰۰ متر داشت ولی الان به متراژی تقریبا بالغ بر ۳۰ هزار متر رسیده است. با توجه به ظرفیت شرکت هایی که بطور مستمر در نمایشگاه شرکت نمی کنند بنظر می رسد ما امکان برگزاری تا ۵۰هزار متر را هم داریم.

در تمام دنیا نمایشگاه ها تلاش می کنند تاییدیه معتبرترین نهاد نمایشگاهی یعنی UFI را داشته باشند و خوشبختانه ما سال گذشته موفق به کسب این تاییدیه شدیم . در حال حاضر در خاورمیانه و شمال آفریقا در برگزاری نمایشگاه تاسیسات مقام اول را داریم و در دنیا جزو ۱۰ نمایشگاه برتر هستیم.

هدف ما این است که حدود ۴ تا ۵ سال دیگر ۵۰ هزار متر فضای نمایشگاهی داشته باشیم و حالا که ما عضو اتحادیه جهانی هستیم، دنیا ما را باید به عنوان نمایشگاهی مرجع بشناسد . این برای ما موضوع بسیار مهمی است. نمایشگاه های منطقه خود را با ما هماهنگ می کنند.با تغییر زمان برگزاری نمایشگاه ما، تاریخ برگزاری نمایشگاه های دیگر منطقه ای تاسیسات تغییر می کند.این یعنی ما توانسته ایم در منطقه جایگاه خودرا تثبیت کنیم. سپس باید یک قدم به جلو برداریم و آن اینکه شرکتهای اروپایی و آمریکایی نمایشگاه ما را بشناسند و بدانند که در این تاریخ نمایشگاه تاسیسات تهران برگزار می شود و حتما باید در آن حاضر باشند.

چرا نمایشگاه مراسم افتتاحیه و اختتامیه ندارد؟ این موضوع به خساست ارتباطی دارد؟

کسی که این حرفها را می زند از مخارج نمایشگاه اطلاع چندانی ندارد و هزینه های نمایشگاه تاسیسات را با نمایشگاه های دیگر مقایسه نکرده است..هزینه افتتاحیه حدود، ۳یا ۴ میلیون تومان است، اما پولی که ما در بخش تبلیغات هزینه می کنیم را هیچ نمایشگاهی هزینه نمی کند. بیلبورد های ما بالغ بر ۲۰ عدد است و هزینه ای بیش از ۲۰۰ میلیون تومان دارد. آن هم در مسیر های اصلی و این بجز تبلیغات در روزنامه ها می باشد هزینه هر نوبت آگهی در روزنامه همشهری حدود ۴ میلیون تومان است، ما بیشترین بیلبورد نمایشگاهی را در سطح شهر داریم.

بیشترین ؟ بله

بعدا این سوال را حذف نمی کنیم ها!

حتما، تاکید می کنم نمایشگاه تاسیسات بیشترین تعداد بیلبورد و تبلیغات محیطی و متنوع ترین پکیج تبلیغات از جمله تیزر، آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار و نیز پایگاه های خبری را دارا می باشد.

ادامه دارد…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;