مشعل پالایشگاه بندرعباس روشن شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران روز گذشته گفت: عملیات پیش‌راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس آبان ماه آغاز شده است و مشعل این پالایشگاه روشن شد.





وی افزود: با روشن شدن مشعل به‌زودی از هفته آینده ‎کوره‎ها برای عملیات فرآورش آماده می‌شوند و وارد مراحل راه‌اندازی و تولید محصول می‌شویم. معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش ادامه داد: از شنبه آینده عملیات «Total Shut Down» برای اتصال پالایشگاه با پروژه جدید اجرایی خواهد شد.وی با بیان اینکه همه واحدهای یوتیلیتی وارد مدار شده‌اند، افزود: با اجرای طرح افزایش میزان تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس تا پایان آذرماه امسال به افزایش ظرفیت روزانه چهار میلیون لیتری بنزین با استاندارد یورو ٤ دست می‌یابیم.





به گفته کاظمی، با افزایش ظرفیت روزانه چهار میلیون لیتری بنزین، ظرفیت تولید بنزین موجود این پالایشگاه به ١٢ میلیون لیتر در روز خواهد رسید و کیفیت بنزین تولیدی یورو ٤ خواهد شد.وی ادامه داد: با توجه به اصلاح کیفیت صورت گرفته پالایشگاه بندرعباس به پالایشگاهی پیچیده، قدرتمند، با توان صادراتی بدل خواهد شد. براساس برنامه زمان‎بندی و پس از راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی، واحد تصفیه گازوئیل نیز که در مراحل پایانی تکمیل مکانیکی قرار دارد، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;