مشاهده نحوه انتقال جریان الکتریسیته در آب

 

به گزارش تاسیسات نیوز، دانشمندان موفق شدند نحوه انتقال جریان الکتریسیته را مشاهده کنند و از طریق یک فرآیند شیمیایی پیچیده، نحوه برق‌گرفتگی توسط آب را به صورت علمی نشان دهند.

 

 

 

 

آب یکی از بهترین انواع رسانای الکتریکی در جهان محسوب می‌شود و هر یک از ملکول‌های منحصر به‌فردی که در آن قرار گرفته است موجب می‌شود الکترون‌های مثبت که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند را منتقل کند.

 

 

 

ولی برای نخستین بار در تاریخ دانشمندان موفق شدند نحوه انتقال جریان الکتریسیته را مشاهده کنند و از طریق یک فرآیند شیمیایی پیچیده، نحوه برق‌گرفتگی توسط آب را به صورت علمی نشان دهند.

 

 

 

محققان دانشگاه Yale آمریکا طی چند سال گذشته مطالعات فراوان روی قابلیت رسانا بودن آب انجام دادند تا طیف بصری در آن را مورد تحلیل قرار دهند و در پایان توانستند برای نخستین بار پروتون‌هایی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا جریان الکتریسیته از طریق آنها منتقل شود را ببینند.

 

 

 

در این بررسی طی یک فرآیند شیمیایی پروتون‌ها در جریان دمای بسیار سرد قرار گرفتند تا سرعت حرکت آنها به حداقل برسد و از این طریق بتوان نحوه فعالیت آنها را مشاهده کرد. با این تکنیک برای نخستین بار عکس‌های باکیفیت از نحوه حرکت پروتون‌های آب به دست آمد و برای نخستین بار به صورت علمی مشخص شد که آب چگونه تا این اندازه رسانای الکتریکی است.

 

 

 

دانشمندان می‌گویند که با این کشف جدید در آینده نزدیک می‌توانند توانایی‌ها و قابلیت‌های آب را تغییر دهند و رسانا‌های الکتریکی بهتری بسازند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;