مسکن ملی هم آرزو می شود!

رییس‌جمهور، دستگاه‌های مرتبط با بخش مسکن را مامور کرده تا افراد نیازمندی که توانایی پرداخت آورده اولیه را ندارند از لیست متقاضیان پروژه‌های مسکونی خارج نکنند. چند روز قبل هم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد پس از اتمام طرح‌ها آورده متقاضیان را دریافت خواهد کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، دولت سیزدهم قصد دارد حمایت خود را برای تامین مسکن در استطاعت اقشار پایین جامعه افزایش دهد. امروز سیدابراهیم رئیسی ـ رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های ذیربط را مأمور کرد تدابیر لازم را به گونه‌ای عمل آورند تا افراد نیازمند و حائز شرایط که از تمکن مالی برای تأمین پیش پرداخت‌ها برخوردار  نیستند از لیست متقاضیان در طرح مسکن خارج نشوند.
دولت قصد دارد طی چهار سال چهار میلیون مسکن بسازد که در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد به مرحله‌ی ساخت رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد اقشار پایین از توانایی کافی برای تامین آورده و پرداخت اقساط تسهیلات این طرح برخوردار نیستند. در روزهای اخیر وام نهضت ملی مسکن از ۴۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و سود این تسهیلات برای دهک‌های یک تا چهار ۲ درصد تعیین شد.
از طرف دیگر با توجه به پایین بودن توان متقاضیان در تامین آورده، بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی به برخی زیرمجموعه‌های این وزارتخانه اعلام کرده سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پس از تکمیل واحدها از آنها دریافت شود. در این رابطه شرکت عمران شهرهای جدید در حال تکمیل آورده متقاضیان از طریق منابع داخلی خود است تا پروژه‌ها به اتمام برسد.
در حال حاضر تامین  مسکن اقشار پایین جامعه توسط دستگاه‌ها و نهادهایی همچون بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمیته امداد و بهزیستی پیگیری می‌شود. برنامه ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی و ۳۶۰ هزار واحد برای مددجویان کمیته امداد از جمله طرح‌های دولت برای تامین مسکن گروه‌های حمایتی محسوب می‌شود.
بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در مجموع یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد نهضت ملی  مسکن در شهرها، روستاها و بافت‌های فرسوده اجرایی و عملیاتی شده که ۱۵۰ هزار واحد به شکل گروهی، ۵۵۰ هزار واحد توسط انبوه‌سازان، ۱۱۵۰ واحد توسط نیروهای مسلح،  ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، ۱۰۰ هزار واحد خودمالکی، ۲۲۰ هزار واحد مسکن روستایی، اجرایی و عملیاتی شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;