مسير رو به پیشرفت صنعت تولید برق به کمک انرژی باد تا سال 2018

انرژی باد

بر اساس تحقیقات جامع موسسه IBISworld صنعت تولید برق از انرژی باد رشد خیره کننده ای خواهد داشت. با استناد به تحقیقات این مؤسسه، نرخ رشد متوسط درآمد سالیانه دولت ایالات متحده از انرژی باد طی پنج سال منتهی به 2013، 9/16 % (بیش از 9/6 میلیارد دلار) بوده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در طول پنج سال گذشته کمک های شایان توجه دولت باعث شده است که هزینه های تولید برق بادی بتواند با هزینه های سایر منابع تولید برق رقابت کند، این مساله سهم انرژی باد در تولید برق در ایالات متحده از 4/0 % در سال 2005 به 2/3 % در سال 2012 افزایش داده است. بر اساس تحقیقات IBISworld هرچه پیش تر می رویم فعالیت های اقتصادی قوی تر و تمرکز روی استقلال انرژی و نیز کاهش آلودگی گازهای گلخانه ای سبب خواهد شد که سهم انرژی باد از تولید برق باز هم بیشتر شود.

الزام دولت مبنی بر گسترش انرژی های تجدید پذیر و نیز اختصاص درآمدهای مالیاتی دولت فدرال به این بخش باعث شده است که احداث مزرعه های بادی برای دست اندرکاران این بخش جذابیت زیادی داشته باشد. این طرح های تشویقی هزینه های تولید برق از طریق انرزی باد را کاهش داده و در نهایت خرید یا سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو را مقرون به صرفه تر می کند. اعتبارات نقدی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو فقط تا انتهای 31 دسامبر سال 2013 تخصیص یافته بود و همین امر باعث شدکه شرکتهای بسیاری تشویق شوند تا قبل از تمام شدن برنامه اعتبار مالی دولت به سرعت اقدام به راه اندازی مزارع بادی کنند.گفتنی است که اعتبارات مالی اختصاص یافته از منابع مالیاتی و دولتی که هزینه های هر واحد از انرژی تولیدی را به تولیدکنندگان پرداخت می کند نیز به پیشرفت این برنامه کمک شایانی کرده است.

طی پنج سال آینده نیاز به فعالیت های اقتصادی قویتر با منابع تولید انرژی مستقل و نیز به منظور کاهش آلودگی گازهای گلخانه ای سبب خواهد شد که سهم انرژی باد از تولید برق باز هم بیشتر شود.IBIS پیش بینی می کند که با کمک های مالی دولت و کاهش بیشتر هزینه ها، تقاضا برای تولید برق به کمک انرژی باد تا پنج سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بنا به گزارش دیوید یانگ پزوهشگر موسسه IBISچنانچه اقتصاد کشور در زمینه افزایش تقاضای برق و تجهیرات به مشکل برخورد کند، می توان در کنار کمک های مالی دولت، صنعت را به سمت استفاده بیشتر از انرژی باد سوق داد.

بنا به اظهارات یانگ، تلاش برای احداث مزارع بادی دور از سواحل به گسترش نیروگاه های بادی کمک بیشتری خواهدکرد. مجوز ساخت نیروگاه بادی Offshore در ایالات متحده برای اولین بار در آگوست سال 2012 از سوی دولت فدرال صادر گردید. بنابراین انتظار می رود که درآمد صنعت نیروگاه بادی تا سال 2018 رشد چشمگیری نماید.

 

سرمایه گذاری در بخش تولید برق به کمک انرژی باد فرآیندی است که در کوتاهترین زمان ممکن و به سرعت باید به انجام برسد، زیرا میزان خواب سرمایه در طول مدت احداث و بهره برداری از پروژه تأثیر مستقیم بر هزینه های تمام شده پروژه خواهد گذاشت. IBIS پیش بینی می کند که در سال 2013 دست اندرکاران نیروگاه های بادی به ازای هر یک دلار حقوق پرداختی باید 05/8 دلار به سرمایه گذاران عمده پرداخت کنند. بعد از نصب توربین های بادی، این صنعت به نیروی کار کمی نیاز داشته و توربین ها عمر اقتصادی طولانی دارند. بیشترین نگرانی در مورد این صنعت کاهش ارزش سرمایه در طول مدت احداث و بهره برداری از نیروگاه می باشد که مهم ترین بخش از هزینه های این پروژه ها را شامل می شود.

پایان پیام/.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;