مسئولان پاسخگوی تکرار اختلال در جایگاه های سوخت باشند

به گزارش تاسیسات نیوز، مصطفی نخعفی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با ایجاد این مشکل و دلیل تکرار آن نیازمند بررسی دقیق و از همه جوانب است اما چیزی که مشخص است این معضل هیچ ارتباطی با ذخائر بنزین و سوخت در کشور ندارد و به احتمال زیاد ناشی از اختلال فنی است در سامانه هوشمند سوخت است که قطعاً باید به صورت جدی تحقیق و بررسی شود تا دلیل ایجاد این اختلال پیدا شود. او درباره هک یا حمله سایبری در ایجاد این اختلال از سوی عوامل خارجی گفت: باید مسئولان در این زمینه با تمام امکانات موجود بررسی های لازم را انجام دهند تا  از  وقوع مجدد چنین مشکلاتی جلوگیری کنند. قطعاً در این زمینه مسئولان باید به صورت شفاف پاسخگو باشند تا هم از نظر سخت افزاری و نرم افزاری با اقتدار تمام امنیت لازم در این زمینه ایجاد کنند.
وقوع چنین حوادثی جز التهاب پیامدی ندارد
نخعی در باره اختلالات وسیعی در جایگاه های پمپ بنزین ایران در ۴ آبان ۱۴۰۰ طی حمله سایبری گفت: قطعاً چنین اتفاقاتی برای کشور حاصلی جز التهاب بیشتر به دنبال ندارد. بنزین و سوخت رسانی  یکی از مسائلی است که اختلال در آن باعث ایجاد التهاب و نگرانی در سراسر کشور می شود و خبررسانی های صحیح و غیرصحیح از منابع داخلی و خارجی سریعاً دامنه این التهابات را به خارج از کشور نیز گسترش می دهد، به این دلیل مسئولان باید تحقیقات کامل و جامعی انجام دهند تا بتوانند با به روزرسانی اطلاعات و تجهیزات خود مانع از تکرار این حادثه شوند، چرا که این مسئله امری است که سریعاً جغرافیای کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و به هر حال جنبه های مختلف اجتماعی و امنیتی را نیز در می نوردد.
تکرار حادثه از یک روزن نیاز به پاسخگویی شفاف مسئولان دارد
او با تاکید بر اینکه این موضوع مسئله کوچکی تلقی نمی شود گفت: تکرار این اختلال بعد از وقوع آن در دو سال گذشته و اظهارات مسئولین مبنی بر اینکه روزنه های نفوذ را یافته اند، مساله ای که باید حتماً مسئولان پاسخگوی آن باشند و کسانی که در حوزه های مرتبط به ویژه در شرکت ملی پالایش و پخش باید توضیحی قانع کننده در این زمینه داشته باشند. علاوه بر این نهادهایی که مسئولیت نظارت و پی گیری این امر را دارند نیز باید پاسخی درخور در این باب داشته باشند، که چرا بعد از وقوع چنین حادثه ای از دو سال پیش تا کنون که خود تجربه ای برای مسئولان ذیربط بوده است، چه اقدامات مثبتی برای ایمن سازی در این خصوص انجام داده اند و چرا به راحتی شاهد وقوع چنین خرابکاری هایی در این بخش که بسیار حساس در کشور است انجام می شود؟ این نماینده مجلس اظهار نظر دقیق در این خصوص را مشروط به مشخص شدن منشاء و دلیل وقوع این امر دانست و گفت: اما در هر صورت به هر دلیلی که این مشکل ایجاد شده است مسئولان باید به افکار عمومی پاسخی مطلوب داشته باشند در باره این اتفاق و و به مردم امنیت خاطر دهند که از وقوع چنین مشکلاتی در آینده جلوگیری کنند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;