مزایای استفاده از آینه مسی در دکوراسیون

 آینه شامپاینی یا آینه مسی نوع جدید و بسیار جذاب آینه‌های تزیینی می‌باشد که برای استفاده در تمامی مکان‌ها ازجمله خانه‌ها شرکت‌ها دفترهای اداری و … کاربرد دارد و باعث ایجاد مظاهر لوکس می‌شود.
همان‌طور که می‌دانید آینه‌ها تأثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت یک مکان دارند. درنتیجه استفاده از آن‌ها در معماری داخلی ساختمان و دکوراسیون آن می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. به همین منظور می‌توان از رنگ شامپاینی برای آینه‌کاری دیوار استفاده کرده و با نصب نامتقارن آن‌ها نمای منحصربه‌فردی را ایجاد کرد.
البته توجه داشته باشید که آینه شامپاینی یا مسی بسیار شبیه به آینه برنزی بوده اما رنگ آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. آینه‌های شامپاینی تلفیقی از رنگ قهوه‌ای و صورتی هستند و بیشتر به هم شبیه‌اند. اما آینه‌های برنزی به رنگ قهوه‌ای پررنگ هستند.
مزایای استفاده از آینه شامپاینی یا مسی
همان‌طور که گفته شد آینه‌ها نقش پررنگی در طراحی داخلی یک مکان دارند و ازجمله ابزارهایی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها فضا را بسیار باشکوه‌تر و زیباتر کرد. به‌طورکلی استفاده از آینه‌ها در ابعاد بزرگ و کوچک می‌تواند انعکاس خوبی از نور را در فضا ایجاد کرده و فضا را به‌طور یکدست‌تر روشن کند.
علاوه بر آن با استفاده از آینه‌ها می‌توان نواقص و کاستی‌های طراحی ساختمان را پرکرده و آن‌ها را پنهان کرد. خیلی از آینه‌ها جنبه دکوری دارند، اما بسیاری از آن‌ها باهدف نورپردازی و افزایش زیبایی یک مکان به کار می‌رود که می‌توان در آثار هنری گذشته نیز آن‌ها را مشاهده کرد.
انواع آینه‌ها جهت زیباسازی یک مکان طراحی و تولیدشده‌اند و آینه مسی نیز از این دسته محسوب می‌شوند که با طرح‌های متنوع و خیره‌کننده می‌توان در تمامی مکان‌ها از آن‌ها استفاده کرد.
رنگ‌شناسی آینه مسی
یکی از سختی‌های تزیین و دکوراسیون کردن یک‌منزل این است که باید بتوان حس مثبت و شعف را در بیننده القا کند. به همین منظور می‌توان از آینه‌های شامپاینی استفاده کرده و فضا را زیبا و جذاب کرد. رنگ خاص و مدرن آینه‌های شامپاینی باعث شده تا افراد زیادی از آن در دکوراسیون منزل خود استفاده کنند و به همین دلیل شهرت بسیار زیادی پیداکرده است.
این نوع آینه برای استفاده در دکوراسیون مکان‌هایی که رنگ و فضای داخلی آن‌ها مایل به قهوه‌ای کِرِم است گزینه بسیار ایده آلی بوده و می‌توان از آن در تمامی قسمت‌های خانه ازجمله پذیرایی، آشپزخانه، اتاق‌خواب و … استفاده کرد.
همچنین می‌توان این آیینه را در مکان‌هایی با رنگ سفید نیز به کار برد و باعث رنگی‌تر شدن دکوراسیون آن مکان شد. رنگ خواص آینه‌های شامپاینی بسیار شبیه به رنگ مس بوده و نوعی طلایی مایل به قرمز است. به‌طور ساده‌تر می‌توان گفت که این نوع آینه از رنگ‌های قهوه‌ای و صورتی است و همین رنگ‌ها باعث جذابیت بسیار این محصول می‌شود.
همان‌طور که می‌دانید رنگ مس به‌عنوان یک رنگ متالیک در هنرهای دکوراسیون کاربرد فراوانی داشته و در ساخت انواع وسایل تزیینی و به‌کاربرده شده است. به‌واسطه بازتاب نور در آینه شامپاینی فضای رنگی خاصی در مکان ایجادشده که علاوه بر ایجاد حس تجملاتی و لوکس‌تر باعث ایجاد شور و هیجان در بیننده می‌شود و جلوه بصری بالایی را ایجاد می‌کند.
این آینه‌ها می‌تواند فضاهای دلگیر را زنده کرده در افراد تأثیر مستقیم بگذارد.
انواع اشکال آینه شامپاینی یا مسی
آینه مسی در اشکال و اندازه‌های گوناگون تولید و به بازار عرضه‌شده‌اند و می‌توان از آن‌ها در هر مکانی بهره برد.
ازجمله انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
آینه شامپاینی لوزی
یکی از متداول‌ترین انواع آینه، آینه لوزی شکل است که از آن می‌توان در دیوارهای سفید و کرم‌رنگ استفاده کرد.
به همین منظور آینه‌های شامپاینی نیز به شکل لوزی تولیدشده و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.
آینه مسی یا شامپاینی سند بلاست
آینه‌های شامپاینی را می‌توان به‌صورت سند بلاست نیز تولید کرد.
از این نوع آینه‌ها می‌توان در سرویس‌های بهداشتی استفاده کرده و فضای زیباتری را ایجاد کرد.
آینه شامپاینی گرد
یکی دیگر از شکل‌های آینه شامپاینی به‌صورت گرد است که از آن در تزیین و زیباسازی فضای داخلی اتاق‌های پذیرایی استفاده می‌شود.
همچنین با طراحی کردن اطراف این آینه‌ها می‌توان، زیبایی آن را دوچندان کرد.
آینه مسی مستطیلی
از آینه‌های شامپاینی مستطیلی به‌صورت نامتقارن و در سایزهای مختلف، طبق الگوهای هندسی گوناگون می‌توان استفاده کرد.
می‌توان در کنار آینه‌های مستطیلی از آینه‌های مربعی نیز استفاده کرده و طرحی زیباتر ایجاد کرد.
آینه مسی آنتیک
آینه‌های آنتیک یا پتینه کاری شده در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و شامپاینی تولید شود ازنظر قیمت آینه‌های آنتیک طلایی و شامپاینی از قیمت بیشتری نسبت به آینه‌های پتینه نقره‌ای برخوردار است.
آینه شامپاینی تراش‌خورده
آینه‌های شامپاینی تراش‌خورده که در آن‌ها از ابزار تراش استفاده‌شده است می‌تواند زیبایی به سزایی در نمای کار ایجاد کند و برای نصب آن‌ها نیازی به استفاده از فرم‌های مختلف نیست.
آینه مسی قدی
آینه‌های شامپاینی به‌صورت قدیمی نیز تولیدشده به بازار عرضه‌شده است و می‌توان از آن‌ها در فضاهای داخلی به‌خصوص در قسمت‌هایی که ستون‌های ساختمان برجسته استفاده کرد.
همچنین برای مکان‌هایی که رنگ کرم به‌عنوان رنگ اصلی در دیوارها وجود دارد می‌توان از آینه‌های شامپاینی استفاده کرد.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;