مدیریت مصرف گاز در برودت شدید

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی اداره گاز، در حالیکه در آستانه آخرین فصل سال هستیم سرمای بیشتری را متحمل میشویم و باید با مدیریت مصرف گاز، این نعمت را حفظ کنیم البته نکات ایمنی را نیز فراموش نکنیم.

 

 

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران ضمن تاکید بر لزوم مدیریت مصرف گاز با توجه به برودت شدید دما در اکثر نقاط کشور، از مصرف بیش از 695 میلیون متر مکعب گاز در کشور خبر داد.

 

 

مجید بوجارزاده با اشاره به بارش برف و باران و ورود موج سرما به کشور از افزایش 100 میلیون متر مکعبی مصرف گاز، طی چند روز اخیر خبر داد و گفت: در این مقطع زمانی حدود 97 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه ها و 98.4 میلیون متر مکعب گاز نیز به صنایع عمده کشور تحویل شده است.

 

 

بوجارزاده یادآور شد: به طور متوسط طی سالجاری 504.7 میلیون متر مکعب گاز در روز مصرف شد در حالی که این رقم طی سال گذشته 478.5 میلیون متر مکعب در روز بوده است.

 

 

 

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، اظهار داشت: متوسط تحویل گاز به نیروگاه ها نیز طی امسال به حدود 180 میلیون متر مکعب در روز رسید در حالی که این رقم طی سال گذشته 152.6 میلیون متر مکعب در روز بوده و متوسط مصرف سالانه گاز در صنایع عمده کشور نیز نسبت به سال گذشته حدود 2 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

 

 

 

وی در ادامه ضمن تاکید بر مدیریت مصرف گاز طبیعی گفت: استفاده از لباس گرم و کاهش یک بخاری درمنزل، تاحدزیادی مصرف گاز را کاهش می دهد، ضمن آنکه تنظیم و قراردادن دمای موتورخانه بر روی 50 تا60 درجه نیز کمک شایانی در کاهش مصرف گاز خواهد داشت.

 

 

 

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران بر رعایت دمای رفاه (١٨ تا ٢١ درجه) در منازل و سازمان های دولتی نیز تاکید واظهار داشت: هم اکنون شرکت ملی گاز ایران با مدیریت توزیع گاز در کشور سعی دارد استمرار تامین گاز در تمام نقاط کشور را فراهم آورد و از هموطنان انتظار داریم با مدیریت مصرف، این شرکت را در راستای خدمات رسانی مستمر و تامین پایدار گاز یاری رسانند.

 

 

 

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، در خاتمه بر رعایت موارد ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گازسوز تاکید و افزود: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن وسایل گرمایشی و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز و بازبینی دودکشهای آنها از راههای پیشگیری از خطر نشت گاز است، همچنین اطمینان از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهکH در پشت بام، دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز محیطهای مسکونی که از بخاری استفاده میکنند از دیگر راههای پیشگیری از بروز حوادث است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;