خداحافظی یزد با مدارس خشتی و بخاری‌های نفتی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد اعلام کرد: این استان در سال تحصیلی جدید، فاقد مدارس خشتی و گلی خواهد بود و همه بخاری‌های نفتی هم در سال تحصیلی پیش رو جمع‌آوری می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  «محمدرضا عارفی» با بیان این‌که استان یزد در سال تحصیلی جدید، فاقد مدارس خشتی و گلی خواهد بود و همه بخاری‌های نفتی هم در سال تحصیلی پیش رو جمع‌آوری می‌شوند، اظهار کرد: مدارس خشتی و گلی یزد یا تخریب شده یا از حلقه آموزش خارج شدند و در حال ساخت و جایگزینی مدارس جدید هستیم .
وی افزود: چهار مدرسه پوررضایی، طالب‌پور، گلشن تفت و قدس از جمله مدارس خشتی استان بودند که تخریب و قرار است پس از جایگزینی بنای جدید در محل همان مدارس، طی یکسال آینده تحویل آموزش و پرورش استان شوند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: چند مدرسه قدیمی استان که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و مشمول تخریب نمی‌شوند همچنان فعال هستند، ولی هیچ مدرسه خشتی و گلی دولتی که در اختیار اداره کل نوسازی بوده تا اول مهر امسال نخواهیم داشت.
عارفی در ادامه با بیان این‌که ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده و نیازمند بازسازی و جایگزینی هستند، تصریح کرد: تا اول مهر امسال ۱۸ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی به آموزش و پرورش استان یزد در نقاط مختلف تحویل داده می‌شود.
این مسئول بیان کرد: تا پایان امسال ۴۰ طرح، باز زیربنای حدود ۵۰ هزار متر مربع تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود که شامل فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی است .
وی از تحویل ۳۲۲ کلاس درس در قالب این تعداد طرح خبر داد که شامل طرح‌های خیری، دولتی و مشارکتی است و اضافه کرد: ۱۸ مورد از این تعداد کاملا خیری و ۲۲ مورد آن هم مشارکتی و دولتی است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد با بیان این‌که امسال و تا قبل از فرارسیدن فصل سرما همه بخاری‌های نفتی در مدارس استان جمع آوری می‌شود گفت: قرارداد تحویل بیش از ۱۰۰ طرح تا یک سال آینده بسته می‌شود که در زمره طرح‌های ملی است.
وی ۳۰ درصد طرح‌های نوسازی استان یزد را خیری دانست و از فعالیت بیش از ۱۰۰۰ خیر در این بخش خبر داد.
گفتنی است؛ در سال تحصیلی گذشته، ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در ۱۰۹۰ مدرسه استان یزد تحصیل کردند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;