مخالفان سد سازی: مخالفان طبیعت

به گزارش تاسیسات نیوز، سدسازی باعث تامین آب میشود و برای طبیعت بسیار مفید است اگر از لحاظ گردشگری نیز بخواهیم به این فرآیند نگاه منیم نیز متوجه میشویم که وجود سد برای طبیعت گردان و گردشگران بسیار جذاب است.

اما در همین بخش آبفا کسانی هستند که مخالف سدسازی هستند که می توان اینها را مخالف طبیعت ایران نامید.



 

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه ایران همچنان نیازمند سدسازی است، گفت: کسانی که با این فعالیت مخالفند، اقلیم و طبیعت کشور را به درستی نمی‌شناسند.

 

 

 

رحیم میدانی در آیین آغاز عملیات اجرایی سد سرنی و سامانه انتقال و تصفیه خانه در شهرستان میناب، افزود: تلاش وزارت نیرو هموار کردن مسیر توسعه کشور است. به گفته این مقام مسئول، مفاهیم توسعه و پایداری باید همواره با هم و در کنار هم دیده شود و بر این اساس، اشتغال مولد، خوداتکایی در تامین مواد غذایی، توسعه صنعت، تامین آب مطمئن و با کیفیت برای مردم و حفظ پایداری کشور در برنامه ریزی‌ها دنبال می‌شود.





وی هشدار داد: امروز توجه نکردن به «مدیریت بهم پیوسته آب ها» با ایجاد مشکلاتی همچون عدم تعادل منابع و مصارف آب، نشست زمین، خشک شدن تالاب‌ها و غیره، کشور را از توسعه پایدار باز می‌دارد.




میدانی افزود: برخی در کشور مطرح می‌کنند که وزارت نیرو در سال‌های گذشته سدسازی را زیرسوال برده است؛ باید گفت این افراد برداشت ناقصی از سیاست‌های وزارتخانه در دولت یازدهم داشته‌اند. وی خاطرنشان کرد: امروز سعی داریم به مقوله سدسازی با توجه ویژه به مطالبات متخصصان محیط زیست و ادای حق آن عمل کنیم و نسبت به طبیعت بی‌تفاوت نباشیم.




به گفته این مقام مسئول، 90 درصد نیاز کشاورزی ایران از اراضی آبی تامین می‌شود که با آنچه در اروپا شاهدیم متفاوت است.




وی یادآور شد: 51 میلیون مترمکعب آب در بارندگی‌های هفته‌های اخیر پشت سد میناب ذخیره شد، در صورتی که اگر این سد نبود آب براحتی از دسترس خارج می‌شد.




وی تصریح کرد: تلاش وزارت نیرو تدوین برنامه درازمدت آب کشور است، در حالی که هنوز سند آمایش سرزمینی و صنعتی کشور برای تامین نیاز آبی هر بخش را در اختیار نداریم.

منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;