محقق ایرانی برنده جایزه انجمن مهندسان آمریکا

به گزارش تاسیسات نیوز، انجمن مهندسان عمران آمریکا استاد ایرانی مدیریت آب و محیط زیست امپریال کالج لندن را به عنوان یکی از پنج برنده جایزه تحقیقاتی «هوبر» در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد.

 

 

 

انجمن مهندسان عمران آمریکا (ASCE)دارای بیش از ۱۵۰ هزار عضو از ۱۷۷ کشور دنیاست و با بیش از ۱۶۰ سال قدمت، قدیمی ترین انجمن مهندسی ایالات متحده محسوب می شود. از سال ۱۹۴۹ تا کنون، این انجمن سالانه سه تا پنج نفر را برای دریافت جایزه تحقیقاتی والتر هوبر انتخاب می کند. این جایزه که با ارزش ترین جایزه برای محققین نسبتا با سابقه (mid-career) محسوب می شود به کسانی داده می شود که به موفقیت قابل توجهی در تحقیقات خود در زمینه های مختلف مهندسی عمران دست یافته باشند.





کاوه مدنی این جایزه را به خاطر «تحقیقات پیشگامانه در توسعه روش های تخصیص منابع محدود آب از طریق تلفیق مفاهیم حل مناقشات و نظریه بازی ها برای استفاده درسامانه (سیستم) های پیچیده منابع آب» دریافت می کند.




کمیته انتخاب این جایزه به طور خاص رهبری او در استفاده از مفاهیم تحلیل سامانه ها در مسائل محیط زیست، آب و انرژی را مورد توجه قرار داده است.




این دومین جایزه ای است که مدنی از انجمن مهندسان آمریکا می گیرد. او در سال ۲۰۱۲ توسط این انجمن به عنوان یکی از 10 چهره جدید مهندسی عمران انتخاب شده بود.




اتحادیه علوم زمین اروپا نیز در سال گذشته او را به دلیل «نقش بنیادی در تلفیق نظریه‌ بازی‌ها و روش های متفاوت تحلیل تصمیم گیری با سامانه های مرسوم مدیریت منابع آب» به عنوان یکی از 4 دانشمند برجسته جوان در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد.




جایزه تحقیقاتی هوبر طی مراسمی در اجلاس سالانه مهندسان عمران در مهر ماه امسال در شهر نیواورلئان آمریکا به این محقق ایرانی اهدا خواهد شد.




کاوه مدنی دانشمند، پژوهشگر و فعال محیط زیستی سرشناس ایرانی و استاد مرکز سیاست محیط زیست امپریال کالج لندن است. وی در جوامع علمی بین‌المللی به «سبب کمک بنیادی در تلفیق نظریه بازی ها و تحلیل تصمیم گیری با مدل های مدیریت منابع آب» مطرح است. وی در سال‌های اخیر نقش بسیار پر رنگ و تأثیرگذاری در افزایش آگاهی عمومی نسبت به بحران منابع آب و محیط زیست ایران ایفا کرده است.




کاوه مدنی در سال ١٣٨٢ و در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شد. وی پس از آن برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به کشور سوئد رفت و در سال ۱۳۸۴ در رشته منابع آب از دانشگاه لوند فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۳۸۸ مدرک دکتری تخصصی خود را در رشته مهندسی عمران و محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس اخذ کرد. پس از آن دوره پسا دکتری خود را هم در رشته اقتصاد و سیاست محیط‌زیست در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید گذراند.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;