محققان چینی از آب باران برق گرفتند!

گروهی از محققان چینی روش جدیدی برای تولید برق بر مبنای چکیدن آب بر روی سطوح مختلف ابداع کرده اند که می‌تواند چترهای عادی را در زمان بارش باران به ژنراتور مبدل کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، دانشمندان چینی یک ژنراتور جدید و باریک و دارای بهره وری فراوان تولید کرده‌اند که با چکیدن تنها یک قطره باران بر روی آن انرژی لازم برای روشن کردن صد لامپ کوچک ال ای دی فراهم می‌شود.
تا به امروز از آب باران تنها برای به حرکت درآوردن توربین‌های بزرگ در پشت سدهای عظیم استفاده می‌شد، اما این روش جدید تأمین برق از آب باران می‌تواند انقلابی در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد کند.
تا به حال روشی برای تبدیل انرژی جنبشی آب باران با فرکانس پایین به الکتریسیته ابداع نشده بود، اما محققان چینی با چکاندن باران بر روی لایه‌ای از جنس پلی تترا فلورو اتیلن و حرکت دادن آن در یک مجرا از جنس اکسید قلع ای ندیم به این مهم دست یافتند. قطره باران در این مسیر با الکترودهای آلومینیومی در تماس خواهد بود و از همین طریق الکتریسیته تولید می‌شود.
با استفاده از این روش در صورت باریدن ۱۰۰ میکرو لیتر آب باران از ارتفاع ۱۵ سانتیمتری می‌توان به جریان الکتریسیته با ولتاژ ۱۴۰ ولت دست یافت. در قالب این روش ۲.۲ درصد از انرژی جنبشی هر قطره باران به برق مبدل می‌شود و محققان امیدوارند در آینده این رقم را افزایش دهند.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;