محاسبه ظرفیت انرژی خورشیدی بام‌های آلمان توسط گوگل

به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از پروژه‌های گوگل که امکان محاسبه میزان انرژی به دست آمده از نصب پنل‌های خورشیدی در بام خانه‌ها را محاسبه می کند، به آلمان رسید.




این پروژه که Sunroof نام دارد و در سال ۲۰۱۵ میلادی برای اولین بار با استفاده از اطلاعات نقشه گوگل در تعداد محدودی از شهرهای آمریکا راه‌اندازی شد، در طول سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی در تمام ایالات این کشور گسترش یافت و اکنون در آلمان نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 

 

 

این پروژه روش‌هایی را برای محاسبه ظرفیت بالقوه فضای بام خانه‌ها برای تحصیل انرژی خورشیدی در اختیار مالکان می‌گذارد. پوشاندن بام خانه با استفاده از پنل‌های خورشیدی هزینه چشمگیری دارد؛ اما پروژه Sunroof امکان برآورد میزان انرژی صرفه‌جویی شده در برابر این سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

 

 

 

این پروژه تصاویر به دست آمده از سرویس Google Map را با مدل‌های سه‌بعدی سقف منازل ترکییب کرده و اطلاعات مربوط به موقعیت خورشید، الگوهای آب و هوایی منطقه و سایه ساختمان‌ها، درختان و سایر اشیا و همچنین تعداد ساعات تابش نور خورشید روی بام را محاسبه و میزان انرژی به دست آمده از آن را برآورد می‌کند.

 

 

 

در پایان نیز بر اساس قیمت فعلی پنل‌های خورشیدی و تجهیزات مربوطه در بازار، هزینه اجرای پروژه و سود حاصل از صرفه جویی در مصرف انرژی را محاسبه کرده و در اختیار کاربر می‌گذارد.

 

 

 

گوگل برای اجرای این پروژه در آلمان با یک شرکت فعال در حوزه انرژی به نام E.ON و یک شرکت نرم‌افزاری به نام Tetraeder همکاری کرده است.

 

 

 

این پروژه در حال حاضر حدود هفت میلیون ساختمان را در مناطقی مانند برلین و مونیخ تحت پوشش قرار داده است و انتظار می‌رود تا پایان ماه میلادی جاری، حدود ۴۰ درصد از خانه‌های آلمان تحت پوشش این ابزار قرار گیرند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;