متقاضیان مسکن ملی بخوانند

وزیر راه و شهرسازی: به زودی سامانه املاک و اسکان وزارت راه با اخذ مجوز‌های لازم بازگشایی خواهد شد ، از همه متقاضیان مسکن درخواست می‌کنیم در این سامانه ثبت نام کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، رستم قاسمی در حاشیه آغاز به کار پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران افزود: جوانان مجرد نیز با مجوز صادره از سوی شورای عالی مسکن بزودی می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و با توجه به اینکه به زودی مجوز باز شدن دوباره سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir اخذ می‌شود، به عموم متقاضیان توصیه می‌کنیم در این سامانه ثبت نام کنند.
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: با در نظرگرفتن ثبت نام کنندگان و متقاضیان مسکن ملی، تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه ثمن saman.mrud.ir به بیش از ۳ میلیون نفر رسیده است و پیش‌بینی می‌شود میزان ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن با اضافه شدن ثبت نام کنندگان مجرد به بیش از ۴ میلیون نفر برسد.
قاسمی افزود: طرح‌های نیمه تمام زیادی در بخش راه در کشور وجود دارد که با اتمام طرح‌های نیمه تمام بخش ریلی و جاده‌ای کمک زیادی به بخش حمل و نقل می‌شود.
وی درباره استفاده از توان بخش خصوصی و مشارکت آن‌ها در احداث آزادراه‌ها گفت: به دنبال جذاب کردن پروژه‌های عمرانی برای بخش خصوصی هستیم و به عنوان نمونه، آزادراهی که قرار است ۱۰ ساله و با روش BOT واگذار شود، برای آنکه جذاب‌تر شود ۱۵ ساله به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
قاسمی با تاکید بر لزوم تقویت بخش حمل‌ونقل توضیح داد: چنانچه حوزه حمل و نقل رشد کند، می‌تواند بالغ بر ۲۰ درصد GDP را در اختیار بگیرد. مثلا اگر کانتینر بخواهد از هند و مسیر ایران به فنلاند برود، ۲۱ روز بیشتر طول نمی‌کشد حال آنکه از مسیر فعلی چند ماه طول می‌کشد بنابراین به لحاظ زمان و هزینه، ترانزیت کالا از مسیر ایران منافع زیادی برای صاحبان کالا دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;