مبحث ۲۲ در وادی فراموشی

رئیس گروه مکانیک نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، گفت: اهمیت اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در میان مردم و جامعه بیان و فرهنگ‌سازی نشده است.
به گزارش تاسیاست نیوز، در خصوص اهمیت اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در کشور، گفت: ساختمان‌های با عمر بالا در کشورمان بسیار وجود دارند؛ اما در رابطه با تعمیر، نگهداری و مقاوم‌سازی آن‌ها اقدام مناسبی انجام نشده است.
رئیس گروه مکانیک نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، اظهار کرد: به عنوان مثال، ساختمان‌های اداری دولتی در شهرهای مختلف کشور وجود دارند که از مقاومت مناسب برخودار نیستند.
وی ادامه داد: البته در این میان، بسیاری از شرکت‌ها از مشاوره‌های مهندسان در راستای تعمیر، نگهداری و مقاوم‌سازی سازه‌هایشان بهره می‌برند. در این راستا الزامات ویژه‌ای هم پیش‌بینی شده است.
تیمورزاده به مقاوم سازی مدارس اشاره کرد و افزود: نکتهٔ مثبت این است که مولفهٔ نگهداری و مقاوم‌سازی در حوزهٔ مدارس عملیاتی می‌شود و توجه به این امر سابقه طولانی دارد.
رئیس گروه مکانیک نظام مهندسی ساختمان استان مازندران نسبت به وجود خلا در زمینهٔ فرهنگ‌سازی در امر ایمنی ساختمان‌ها انتقاد کرده و تصریح کرد: در استان مازندران ساختمان‌های مسکونی متعددی وجود دارد که هیچ فردی آن‌ها را از حیث مقاومت بررسی نکرده است. این مهم نشان می‌دهد، مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در میان مردم و جامعه فرهنگ‌سازی نشده است.
وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید اطلاع‌رسانی دقیقی از اهمیت اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان داشته باشند، خاطرنشان کرد: امور مربوط به اجرای مقررات مربوط به مقاوم‌سازی و نگهداری ساختمان‌ها، باید از سوی دولت پیگیری شود تا مردم به اهمیت موضوع پی ببرند. سپس می‌توان به سراغ ساختمان‌های عمومی رفت تا از سوی شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی مورد بررسی قرار گیرند.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;