سه خدمت نظام مهندسی بوشهر الکترونیکی شد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان بوشهر گفت: برای کاهش ترددهای غیرضرور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی سه خدمت این سازمان شامل کنترل نقشه، ثبت ملک و تاییدیه سیستم لوله کشی گاز داخلی ساختمان( فرم شماره ۴ گاز) الکترونیکی شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، سیدسعید علم بلادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: الکترونیکی شدن سامانه کنترل نقشه علاوه بر ایجاد نظام یکپارچه کنترل نقشه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ها و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منجر به ایجاد آرشیو اصولی و کارآمد، امکان پایش و رصد نقشه‌های مرجوعی، دسترسی ناظران نقشه‌های تایید شده از طریق کارتابل شخصی و حذف ترددهای متعدد شده است.
وی بیان کرد: با الکترونیکی شدن فرایند کنترل نقشه سالانه از پرینت چند ۱۰هزار نقشه و تحمیل هزینه‌های اضافی به مالکان و مجریان ساختمانی جلوگیری شده است.
علم‌ بلادی اظهار داشت: دومین خدمت الکترونیکی شده در سازمان شامل تاییدیه سیستم لوله کشی گاز داخل ساختمان است که منجر به حذف کامل مراجعه های مالکان و مجریان ساختمانی به سازمان نظام مهندسی در استان بوشهر شده است.
وی ادامه داد: دیگر خدمت الکترونیکی شده در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر شامل فرایند ثبت ملک است که از جمله مزیت‌های آن می‌توان به امکان ارسال همه اسناد و مدارک و ملک و مالک توسط دفاتر (بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان نظام مهندسی ساختمان)، امکان پایش و رصد مدارک ارسالی، کاهش هزینه‌های جاری دفاتر و حذف ترددهای غیرضرور درون شهری از طریق سامانه اشاره کرد.
علم بلادی افزود: صرفه‌جویی در زمان، جلوگیری از مصرف کاغذ، امکان ثبت طراح از طریق سامانه از دیگر مزیت‌های سامانه الکترونیکی ثبت ملک است.
وی اظهار کرد: الکترونیکی شدن خدمات سازمان نظام مهندسی گامی مهم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تسهیل در خدمت‌رسانی به جامعه هدف است که با امکان سنجی به سایر بخش‌ها نیز تعمیم داده خواهد شد.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;