«مبارزه با رانت منابع انسانی» اولویت نخست نظام مهندسی

مهندس مومنی مقدم: امیدوارم که همه «مرد میدان» باشیم
مدیر اجرایی سازمان و عضو شورای مرکزی گفت: این آمادگی در نظام مهندسی وجود دارد که بتوانیم هم وظایف اجتماعی و فرهنگی و هم وظایف قانونی و خدمات فنی و مهندسی را انجام دهیم؛ انشاالله که مرد میدان باشیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان، مهندس بهمن مومنی مقدم، مدیر اجرایی سازمان و عضو شورای مرکزی در همایش کشوری ایثارگران نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر اینکه خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران سرمایه‌های عظیم معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: امروز همه مسئولین و آحاد جامعه تکلیف دارند که قدردان زحمات این عزیزان باشند.
وی اظهارداشت: امنیت و اقتدار امروز ما مدیون فداکاری، ایثار و زحماتی است که این عزیزان در دوران دفاع مقدس و بعد از این دوران کشیدند.
مهندس مومنی مقدم در ادامه از تسری تجربه موفق ایجاد واحد ایثارگران نظام مهندسی ساختمان استان تهران به سراسر کشور با حمایت اعضای شورای مرکزی، هیأت رئیسه و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد و توضیح داد: ما به عنوان نمایندگان نظام مهندسی، خلأ واحد ایثارگران نظام مهندسی در سراسر کشور را احساس کردیم. برهمین اساس، در این باره از تجربه موفق نظام مهندسی استان تهران در ایجاد واحد ایثارگران استفاده کردیم و ان را به کل کشور تسری دادیم.
عضو شورای مرکزی تصریح کرد: با این اقدام هم از نظر فرهنگی و اجتماعی و هم به صورت عملی قدردان زحمات این دوستان خواهیم بود.
وی ابراز امیدواری کرد، همان طور که در این مراسم به نام سردار سلیمانی اشاره شد، همه ما توفیق و افتخار پیمودن راه این عزیزان را داشته باشیم و به قول معروف «مرد میدان» باشیم.
مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان همچنین با اشاره به اعلام آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با نظام مهندسی، گفت: ما هم وظیفه داریم این تعامل، مشارکت و همدلی و همکاری را با مدیریت شهری داشته باشیم.
مهندس مومنی مقدم در ادامه با بیان اینکه به منظور مبارزه با رانت و فساد  سه عامل را باید در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: موضوع اول بحث منابع و سرمایه انسانی است.
وی اظهارداشت: بحث دوم اینکه باید موازی با آن سیستم‌ها، شفافیت و اطلاع رسانی را مدنظر قرار دهیم، ضمن اینکه موضوع سوم هم که اهمیت و جایگاه ویژه‌ای هم دارد، بحث اصلاح بخشنامه‌ها و قوانینی است که در مجموعه وزارتخانه، شورای شهر، شهرداری و … دیده می شود.
مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان در پایان گفت: در مجموع این آمادگی در نظام مهندسی وجود دارد که بتوانیم هم وظایف اجتماعی و فرهنگی و هم وظایف قانونی و خدمات فنی و مهندسی را انجام دهیم، انشالله که مرد میدان باشیم.
 در پایان این مراسم از همسران و مادران شهدا تجلیل به عمل امد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;