ما و مالیات – 78

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، قيمت بيمه عمر در طول چند سال گذشته به ميزان قابل توجهي کاهش يافته است، پس حق بيمهها نبايد آنقدر بالا باشند که حساب بانکيتان را خالي کنند! اگر بيمهنامهاي داريد که چند سال پيش آن را خريداري کردهايد، احتمالاً ميتوانيد پوشش بيمهاي را با قيمت پايينتري بيابيد، با وجود اينکه اکنون سن شما بالاتر رفته است.





بهتر است که مظنههاي قيمت را مقايسه کنيد تا متوجه شويد که آيا ميتوانيد معاملهي بهتري انجام دهيد يا خير. ولي تا زماني که پوشش بيمهي ديگري نگرفتهايد، بيمهنامهي فعلي خود را لغو نکنيد. عوامل فراواني وجود دارد که بر ميزان حق بيمه، تأثیر ميگذارند. شرکتهاي بيمه به سن، وضعيت سلامتي و اشتغال شما توجه ميکنند.

 

 

 

براي نمونه، اگر کارتان بسيار فيزيکي يا خطرناک باشد، بايد حق بيمههاي بالاتري بپردازيد، در عين حال اگر شغل شما اداري است و بايد تمام روز پشت ميز بنشينيد، حق بيمههاي کمتري پرداخت خواهيد کرد. به همين ترتيب، اگر هميشه در اوج سلامتي بودهايد، حق بيمههاي شما بسيار کمتر از زماني خواهد بود که در مقطعي از زندگي به بيماري سخت و جدي دچار شده باشيد، زيرا اميد به زندگي افراد سالم، بالاتر در نظر گرفته ميشود. همچنين اگر فردي غيرسيگاري باشيد، مبلغ حق بيمهي کمتري ميپردازيد.

 

 

 

ولي تصور نکنيد که ميتوانيد بهطور موقت سيگار را ترک کنيد و از پوشش بيمهي افراد غيرسيگاري برخوردار شويد. شما بايد مصرف محصولات نيکوتيندار، از جمله سيگارهاي الکترونيکي را به مدت حداقل 12 ماه ترک کرده باشيد و هيچگونه محصول جايگزين نيکوتيني را مصرف نکنيد تا به‌عنوان فردي غيرسيگاري در نظر گرفته شويد. اگر در حال حاضر، از پوشش بيمه عمر برخوردار هستيد و سيگار را ترک کردهايد، اين مسئله را به شرکت بيمهي خود اطلاع دهيد، زيرا شايد آن‌ها بتوانند حق بيمهي شما را کاهش دهند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;