ما و مالیات – 62

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، به‌موجب ماده 137 قانون تجارت : هيات مديره بايد لااقل هر شش ماه یک‌بار خلاصه صورت دارايي و قروض شركت را تنظيم كرده و به بازرس بدهد.

 

 

بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی

 

قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب که توسط هیات وزیران در دی‌ماه به تصویب رسید از روز دوم دی‌ماه سال ٩۵ در سراسر کشور به اجرا درآمد و تنها ۱۴ روز برای اجرای آن باقی‌مانده است.




از آنجا که بر اساس آمار سازمان تأمین اجتماعی بیش از یک‌میلیون و ٢٠٠ هزار کارفرما در فعالیت‌های مختلف فعال هستند و این کارفرمایان هشت هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار هستند، به همین منظور این قانون به اجرا گذاشته شد.

 

 

 

به همین منظور بخشنامه مربوط به اجرای این قانون به‌تمامی واحدهای اجرایی سازمان در سراسر کشور ابلاغ شد و این قانون از روز دوم دی‌ماه ٩۵ اجرایی شد و تا پایان آن ١٧ روز باقی‌مانده است.

 

 

 

این قانون از خرداد تا شهریورماه سال گذشته اجرا شده بود و با توجه به بازخوردهای اخذ شده و بررسی‌های صورت گرفته، پیشنهاد تمدید و تسهیل این قانون به مبادی مربوطه ارائه شد.

 

 

 

قانون بخشودگی جرائم در رابطه با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به‌صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار، بازمانده‌اند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;