ما و مالیات – 52

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، همه مراحل بررسی در این رابطه به‌صورت محرمانه صورت می‌گیرد و اگر مشخص شود تراکنش انجام‌شده بر اساس پولی بوده که مشمول مالیات نمی‌شود، مانند سهم‌الارث، اجاره ملک، طلب قبلی، دریافت تسهیلات و مواردی از این است، پرونده موردنظر از پروسه بررسی‌ها خارج خواهد شد.

 

 

 

در نظام مالیاتی، ملاک اظهاراتی است که از سوی مؤدی ارائه می‌شود و در این فرایند راستی آزمایی به‌صورت سامانمند انجام می‌شود و ممیزی نقشی ندارد.

 

 

 

لذا بر اساس این قانون جدید، گردش‌های مالی بیش از پنج میلیون تومان در کلیه حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی و یا حقوقی می‌بایست بر اساس مستندات بوده و کلیه اشخاص موظف‌اند در اظهارنامه‌ها و گزارشات خود مدارک کافی برای ارتباط با شرکت را داشته باشند.

 

 

 

شرایط صدور و تمدید کارت بازرگانی را به شرح زیر اصلاح و تصویب شد:

 

 

تبصره (۴): سقف واردات برای دریافت‌کنندگان کارت بازرگانی در سال اول تا پانصد هزار دلار و برای سال دوم تا دو میلیون دلار مجاز می‌باشد،‌ واحدهای تولیدی دارای مجوز فعالیت از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از شمول این تبصره مستثنا می‌باشند.

 

 

 

– «داشتن حساب بانکی در یکی از بانک‌های داخلی با گردش مالی سالیانه حداقل دو میلیارد ریال و داشتن گواهی عدم وجود چک برگشتی در سیستم بانکی کشور

 

 

 

تمدید کارت بازرگانی اشخاص حقوقی و حقیقی صادره قبلی،‌ با پیشنهاد اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران پس از تأیید کارگروه موضوع (۳-۳) این مصوبه مجاز خواهد بود.

 

 

«صدور کارت بازرگانی برای مدیرعامل اشخاص حقوقی در صورت داشتن کارت بازرگانی حقیقی مجاز نمی‌باشد»







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;