ما و مالیات – 51

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در ادامه مقالات مالیاتی ، به اهم اخبار جدید مالیاتی و قوانین و مصوبات ماه گذشته و همچنین خلاصه وظائف جدید مؤدیان در قانون مالیات‌های مستقیم خواهیم پرداخت: 




سازمان امور مالیاتی از پیگیری تراکنش‌های بانکی مشکوک خبر داد.

 

 

 

مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی، در نشست کمیسیون حمایت قضایی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران در تبیین دستورالعمل تراکنش‌های بانکی مشکوک از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دستگاه‌های مربوطه برای بررسی تراکنش‌های مشکوک از نظر پول‌شویی یا پرداخت مالیات خبر داد و گفت: واحد اطلاعات مالی و مبارزه با پول‌شویی وزارت اقتصاد، واحدهای نظارتی برون‌سازمانی و بانک مرکزی در این رابطه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

 

 

 

 

طبق اظهارات وی کشف جرم‌های مالی مانند رشوه‌خواری، پول‌شویی، فساد مالی و مبارزه با فرار مالیاتی هدف اصلی از اجرای این دستورالعمل است.این مقام مسئول حفظ شفافیت را لازمه رسیدن به این اهداف برشمرد و گفت: دسترسی به اطلاعات حساب‌ها می‌تواند شفافیت لازم را ایجاد کند. در این فرایند تشخیص حساب‌ها و تراکنش‌های مشکوک برعهده حسابرس‌های حرفه‌ای بوده و پس از مشخص شدن حقیقی بودن یا حقوقی بودن صاحب حساب، پرونده مؤدی وارد پروسه بررسی می‌شود.

 

 

 

هم‌اکنون پرونده‌های مالیاتی افراد بر اساس تعداد شغل‌هایی است که برعهده دارند؛ یعنی برای هر شغل یک پرونده مالیاتی در سازمان وجود دارد. بنابراین در صورت وجود چند پرونده مالیاتی از یک مؤدی، وی احضار شده و توضیحات لازم را ارائه می‌دهد. در این رابطه ملاک بررسی‌ها، اظهارات مؤدی است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;