ما و مالیات – 50

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در اصلاحیه جدیدی که در قانون مالیات‌های مستقیم صورت گرفت یکی از مهم‌ترین آن‌ها تغییر معافیت‌های مالیاتی در این قانون به مالیات با نرخ صفر مالیاتی است.

 

 

 

منظور از مالیات با نرخ صفر روشی است که مؤدیان مشمول آن مکلف به تسلیم اظهارنامه، دفاتر قانونی، اسناد و مدارک حسابداری حسب مورد، برای درآمدهای خود به ترتیب مقرر در این قانون و در مواعد مشخص‌شده به سازمان امور مالیاتی کشور می‌باشند و سازمان مذکور نیز مکلف به بررسی اظهارنامه و تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان، بر اساس مستندات، مدارک و اظهارنامه مذکور است و پس از تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان، مالیات آن‌ها با نرخ صفر محاسبه می‌شود.

 

 

 

در بازنگری قانون مالیات‌های مستقیم شرط برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در مناطق آزاد و سایر مناطق کشور تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موقع مقرر قانونی است. اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی شامل ترازنامه و حساب سود و زیان طبق نمونه‌ای است که توسط سازمان امور مالیاتی تهیه می‌شود.

 

 

 

با توجه به اینکه معافیت‌های مالیاتی به‌منظور تشویق و افزایش سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در واحدهای موردنظر و مکان‌های خاص برای رشد و شکوفایی و توسعه این مکان‌ها و واحدها است این تغییر معافیت مالیاتی با مالیات با نرخ صفر و نیاز به ارائه اظهارنامه این امکان را به سازمان مالیاتی می‌دهد تا در جریان وضعیت این تولیدات و میزان رشد و توسعه آن‌ها قرار گیرد و در زمان‌های مختلف بتواند بهترین معافیت‌ها را برای اقتصاد کشور در نظر بگیرد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;