ما و مالیات – 49

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی



به گزارش تاسیسات نیوز، خوشبختانه طی سالیان اخیر، زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای اجرای طرح جامع مالیاتی با کمک کارشناسان متبحر داخلی و خارجی در برخی استان‌ها پیاده‌سازی شده و زمینه بسیار مناسبی جهت تشخیص درست و دقیق درآمد مشمول مالیات و حذف سنتی تشخیص مالیات علی الراس فراهم نموده است.

 

 

 

 

بدین ترتیب، با حذف مالیات علی الراس از نظام مالیاتی امور در مسیر انضباط بیشتر و شفافیتی بیش از پیش قرار می‌گیرد، همراهی و تعامل بین اصناف، بنگاه‌های اقتصادی و به بیان دیگر مؤدیان با سازمان امور مالیاتی بیشتر می‌شود و با اعتماد به مردم و ملاک قرار گرفتن اطلاعات مؤدیان می‌توان امیدوار بود که زمان وصول مالیات نیز کمتر شود.

 

 

 

 

در همین راستا، راه‌اندازی طرح جامع مالیاتی و تمهیدات دیگری از قبیل نصب سامانه‌های صندوق فروش موجب خواهد شد مالیات‌ها بر اساس اطلاعات متقن و دقیق اخذ شود و زمینه به‌کارگیری روش تشخیص علی الراس به‌صورت کامل از بین برود. تحقق این هدف چند مزیت عمده دارد.

 

 

 

 

مالیات ستانی بر اساس اطلاعات متقن به‌دست‌آمده از پایگاه‌ها و سامانه‏های اطلاعاتی از یک‌طرف به گسترش پایه‌های مالیاتی خواهد انجامید و راه را بر فرار مالیاتی خواهد بست و زمینه مساعدی را برای دستیبابی به درآمدهای پایدار برای تأمین هزینه‌های عمومی و عمرانی فراهم خواهد کرد.

 

 

 

از طرفی، با شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی فعالان اقتصادی می‌توان انتظار داشت که با تعیین دقیق درآمد مشمول مالیات، رضایت‌مندی مؤدیان افزایش یافته و نظام مالیاتی به تحقق عدالت مالیاتی نزدیکتر گردد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;