ما و مالیات – 35

حسین بادامی

 

 

کارشناس امور مالیاتی

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سی و پنجمین شماره از مقالات ما و مالیات را در زیر می خوانید:



دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری :

 

 

درصورتی‌که بیماری کارگر سه روز و بیشتر طول بکشد و به استراحت مطلق نیاز باشد بر اساس قانون می‌بایست حقوق مدت استراحت را از کارفرما دریافت نکند و سپس به همراه گواهی پزشکی به بیمه مراجعه و با ارائه اسناد و مدارک و تائید از حقوق قانونی خود از طریق تأمین اجتماعی استفاده نماید. لذا پرداخت بیمه به کارگر بیمار بیش از سه روز بر عهده کارفرما نیست. پس کارفرمایان محترم دقت نمایند که بیمه نمودن کارگران مزایای بیشماری برای کارفرمایان نیز خواهد داشت!!




خبر خوش برای بدهکاران :

 

 

 

بدهکاران خرد بانکی که کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به بانک‌ها بدهی دارند، اگر طلب بانک‌ها را بدهند دیگر نه سود وام را می‌پردازند و نه جریمه آن را. این تازه‌ترین تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است که برای تصویب نهایی آن باید منتظر تصمیم اکثریت نمایندگان مجلس در نشست علنی آینده بود.

 

 

 

دولت در لایحه اصلاحیه بودجه امسال اجازه خواسته بود تا بدهی‌های خود به شبکه بانکی و پیمانکاران را تسویه کند. اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ، هم به این پیشنهاد دولت رأی دادند و هم موافقت کردند تا سود و جریمه مطالبات زیر ۱۰۰میلیون تومان بانکی بخشیده شود؛ به شرطی که بدهکاران زودتر بدهی‌شان را بپردازند.

 

 

 

مقرر شد تا وام‌های دریافت شده از سوی توده مردم تا ۱۰۰میلیون تومان که به علت مشکلات اقتصادی هنوز اقساط یا اصل آن بازپرداخت نشده با شرط بازپرداخت اصل وام، سود از این محل تسویه شود و جریمه هم بخشیده شود.
با این اوصاف تسهیل بسیار مناسبی در حد وسیع برای مردم پیش آمد که بیایند اصل وام خود را پرداخت کنند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;