ما و مالیات – 14

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

به گزارش تاسیسات نیوز، چهاردهمین مقاله از سلسله مقالات ما و مالیات را در زیر می خوانید:




سیاست کلی که دولت باید در ارتباط با اصلاح نظام مالیاتی در پیش گیرد، کم کردن نرخ مالیات و افزایش پایه‌ی مالیاتی، بکار گیری شیوه‌های خود اظهاری، تنبیه تصادفی متخلفان و مکانیزه کردن نظام اخذ مالیات، برقراری نظام مالیات بر ارزش‌افزوده واقعی و تطبیق اطلاعات مالیاتی با اطلاعات پولی است.

 

 

 

 

 

وی ادامه داد: اگر دولت این چند اصل را هدف اجرای سیاست‌های مالیاتی خود قرار دهد، هم نظام مالیاتی عادلانه شده و درواقع بار مالیاتی عادلانه به بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تحمیل می‌شود و هم درآمد مالیاتی دولت افزایش می‌یابد.





مسلماً برای اجرای اصول ذکرشده گروه‌های فشار در درون بازار و وابستگان گروه‌های دولتی و دولتی مآبان و آنانکه از نابسامانی سیستم مالیاتی متنفع می‌شوند، به دولت فشار خواهند آورد و درواقع گروه‌ها به امحا مختلف اجازه نمی‌دهند سیاست‌های اصلاح ساختار نظام مالیاتی بر مبنای شفافیت اطلاعاتی در کشور اجرا شود ولی اگر دولت می‌خواهد نظام مالیاتی را اصلاح کد باید با عزمی قوی اصول ذکرشده در کشور را برقرار کند.

 

 

 

 

بیدآباد همچنین درباره موضوع بستن مالیات بر سود سپرده‌ها که به‌تازگی از سوی مسئولان مطرح‌شده است، بیان کرد: موضوع بستن مالیات بر سود سپرده‌ها ممکن است عوارض متعددی داشته باشد. مثلاً عوارض آنی اجرای چنین سیاستی این است که پول را از بانک‌ها به سایر بازارهای رقیب مانند بازارهای احتکاری و مالی مانند ارز و طلا، فلزات گران‌بها، اوراق بهادار و… هدایت کند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;