ما و مالیات – 126

حسین بادامی

کارشناس امور مالیاتی

 

پر درآمدترین شغل در ایران کدامند؟


مدرس مجازی، نویسنده کتاب‌های آنلاین، متخصص تغذیه، همکاری در بازاریابی، طراح وب، متخصص تبلیغات در دنیای مجازی و … از جمله شغل‌هایی هستند که در سال ۲۰۱۷ در لیست مشاغل پردرآمد دنیا جای گرفته‌اند.


در ایران باوجود نرخ بالای بیکاری و هجوم لشکر فارغ‌التحصیلان به بازار کار، هستند مشاغلی که توانسته‌اند درآمدهایی بالایی را به خود اختصاص دهند.


در این میان، جراحان پلاستیک، فوتبالیست‌ها و دندانپزشک‌ها به ترتیب در جایگاه اول تا سوم پردرآمدترین و پررونق ترین مشاغل قرار گرفته‌اند و پول خوبی به جیب می‌زنند.


اخیرا دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که در گزارش سال ۲۰۱۸ انجام کسب‌و‌کار بانک جهانی، ایران با چهار رتبه تنزل نسبت به گزارش سال ۲۰۱۷ ، در رتبه ۱۲۴ از میان ۱۹۰ کشور و در مقایسه با کشورهای سند چشم انداز، با دو رتبه تنزل نسبت به سال قبل در جایگاه هجدهم از ۲۵ کشور قرار گرفته است، افزود: پیشرفت سریع سایر کشورها و کندی اصلاحات در ایران، موجب کسب رتبه نامطلوب‌تر کشور نسبت به سال گذشته شده است.

 

بهبود رتبه جمهوری اسلامی ایران در گزارش انجام کسب وکار از سال ۲۰۱۵ آغاز شد؛ به‌نحوی که جمهوری اسلامی ایران از رتبه ۱۵۲ در سال ۲۰۱۴ به ۱۱۸ در سال ۲۰۱۶ رسید که دلیل عمده آن، بازنگری در داده‌ها و اطلاعات بوده است.


در بازنگری‌های انجام شده در مورد ایران تنها بخشی از خطاهای فاحش سال‌های گذشته در ارسال اطلاعات توسط افراد غیرمسئول تعدیل شده‌اند. در گزارش سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ، مجددا روند رو به تنزل در رتبه ایران آغاز شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;